Rynek dostawców energii elektrycznej
2007-02-02 00:16
Przeczytaj także: Dostawca energii z branży telekomunikacyjnej? Czemu nie
Na początku warto się przyjrzeć profilom klientów poszczególnych dostawców. Należy zauważyć, że osoby, które odpowiedziały na pytanie o dostawcę energii są w większości w grupie wiekowej 40-59 lat. Warto także nadmienić, iż wśród klientów Stoenu istnieje duża grupa osób (dwukrotna nadreprezentacja) w wieku ok. 60 roku życia. Konsumenci korzystający z energii Stoenu to najczęściej specjaliści i pracownicy biurowi, jest wśród nich także dwukrotnie więcej osób pracujących na zlecenie lub umowę o dzieło.O zmianie dostawy energii elektrycznej myślą najczęściej prywatni przedsiębiorcy, zainteresowani ograniczaniem swoich kosztów. Co ciekawe, to właśnie osoby mogące pochwalić się wyższymi dochodami dużo częściej deklarują chęć zmiany dostawcy – poszukują bardziej atrakcyjnych ofert i są świadome korzyści finansowych, jakie mogą uzyskać.
Najwięcej na tygodniowe zakupy wydają klienci Stoenu i to właśnie oni wraz z klientami Zakładów Energetycznych Łódź Teren S.A. dwukrotnie częściej niż reszta robią zakupy na targach oraz bazarach, przy czym klienci tego pierwszego zaglądają także do hipermarketów.
Odbiorcami energii dostarczanej przez Stoen są w dużej mierze gospodarstwa jedno- i dwuosobowe, choć najwięcej gospodarstw jednoosobowych znajdziemy wśród klientów Zakładu Energetycznego w Łodzi. Stoenowcy nie lubią się wiązać - ponad półtora raza częściej można wśród nich spotkać osoby niezamężne. To także oni wraz z odbiorcami Zakładu w Łodzi płacą również jedne z najwyższych rachunków za telefon komórkowy (powyżej 200 zł miesięcznie).
Na egzotyczne wakacje najczęściej jeżdżą klienci Stoenu, zaś najmniej z takich wyjazdów korzystają klienci Zakładu Energetycznego w Łodzi oraz Energii Pro.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl