eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeNarzędzia PR w Internecie

Narzędzia PR w Internecie

2007-02-06 13:49

Przeczytaj także: e-Społeczności w działaniach PR


Interaktywnie czyli komunikacja zwrotna

Internet jest medium umożliwiającym już ze swej natury komunikację obustronną, pozwalającym na budowanie zwrotnych kanałów informacyjnych. Internet umożliwia sprawny i szybki dialog z odbiorcami przekazów czy to marketingowych czy związanych z budowaniem wizerunku firmy.

Obecnie niezbędnym elementem firmowej witryny są składniki interaktywne, umożliwiające dwukierunkową komunikację z użytkownikami serwisu - już pozyskanymi lub potencjalnymi klientami czy też osobami z innych względów zainteresowanymi bliższym kontaktem z firmą. Narzędzia interaktywne ułatwiają sprawną obustronną komunikację, dostarczając wiele informacji działom marketingu, sprzedaży jak i komórkom PR. Narzędzia te umożliwiają też selektywne oddziaływanie na poszczególne grupy odbiorców, tak pożądane przez firmowych specjalistów PR.

Ze względu na dużą dynamikę technologiczną Internetu, paleta narzędzi interaktywnych stale się powiększa. Podstawowym narzędziem interaktywnym umożliwiającym komunikację zwrotną jest aktywny (klikalny) adres email do pracowników odpowiedzialnych za poszczególne aspekty działalności firmy. Adresy emailowe mogą być też uzupełnione o inne sposoby kontaktu z odpowiednimi pracownikami - czy to identyfikatory komunikatorów internetowych czy też identyfikatory popularnych aplikacji telefonii internetowej. Informacje takie wskazują na otwartość firmy i sugerują użytkownikom witryny internetowej gotowość pracowników do kontaktów ze wszelkimi zainteresowanymi przedsiębiorstwem osobami.

Innym prostym narzędziem interaktywnym ułatwiającym dwustronną komunikację są formularze na stronie WWW umożliwiające wpisywanie uwag, które są albo przekazywane do odpowiednich osób lub też od razu wyświetlają się na stronie. Warto jednak pamiętać, żeby komunikacja zwrotna była dostępna raczej dla zarejestrowanych użytkowników serwisu, w przeciwnym wypadku bowiem niemal pewne będzie wystąpienie wielu niekorzystnych zachowań pewnych użytkowników serwisu.

Bardziej zaawansowanym narzędziem komunikacji jest chat, dzięki któremu internauci mogą na bieżąco rozmawiać czy to z zaproszonym gościem, firmowym specjalistą czy też wymieniać uwagi między sobą. Chat umożliwia też dziennikarzom wykonywanie wywiadów on-line z pracownikami, przedstawicielami zarządów firm czy zaproszonymi ekspertami.

Sprawną komunikację z użytkownikami serwisu umożliwia też forum, na którym odwiedzający mogą wyrażać swoje opinie na dowolny czy też wybrany temat. Odpowiednio prowadzone i moderowane fora firmowe mogą być również wspaniałymi narzędziami budującymi społeczność wokół firmy czy marki, co znakomicie może współdziałać z celami PR - budowania wizerunku przedsiębiorstwa.

Interakcję z użytkownikami umożliwiają również standardowe narzędzia - ankiety, sondy, dzięki którym użytkownicy serwisów mogą się wypowiedzieć w wielu sprawach istotnych dla firmy.

Bardzo duży wpływ na wizerunek ma szybkość reakcji firmy na pytania. W związku z tym niesłychanie ważne jest, by odpowiedzialni pracownicy firmy na pytania odpowiadali szybko i rzetelnie.

poprzednia  

1 ... 3 4 5 6

następna

oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: