Kosmetyki w mediach
2007-02-03 00:11
Przeczytaj także: Kosmetyki w mediach 2008
Reklamy stanowiły w drugim półroczu jedynie 13 proc. ogólnej liczby publikacji prezentujących produkty kosmetyczne. W 71 proc. (480) marek kosmetycznych zaprezentowano na łamach pism jedynie w formie informacji PR. 29 proc. (196) firm zdecydowało się na wykupienie reklam swoich produktów, w tym 12 marek pokazano wyłącznie poprzez reklamy.fot. mat. prasowe
Odsetek reklam i informacji PR. Odsetek firm zamieszczających reklamy i informacje PR.
Odsetek reklam i informacji PR. Odsetek firm zamieszczających reklamy i informacje PR.
Publikacje na temat kosmetyki białej – produktów do pielęgnacji twarzy, stóp, dłoni i całego ciała – stanowiły największy odsetek ogółu przekazów dotyczących kosmetyków – 48 proc. Co czwarty prezentowany w publikacjach i reklamach produkt należał do kategorii kosmetyków kolorowych (28 proc.).
fot. mat. prasowe
Odsetek przekazów na temat kategorii kosmetyków.
Odsetek przekazów na temat kategorii kosmetyków.
Informacje o badaniu
Z każdego miesiąca od lipca do grudnia przeanalizowanych zostało 50 czasopism (kobiecych, młodzieżowych, zdrowotnych, parentingowych i telewizyjnych – najbardziej prestiżowych i o najwyższych nakładach). Uwzględniono wszystkie informacje i reklamy, w których zamieszczono zdjęcia opisywanych produktów. W pełnej, komercyjnej wersji raport zawiera listę wszystkich marek kosmetycznych, jakie pojawiły się w wybranych mediach w ciągu II półrocza 2006. Raport „Kosmetyki w Mediach” uwzględnia prasę konsumencką, nie publikuje danych z czasopism branżowych.

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl