Twoja doba ma 43 godziny
2007-02-05 00:03
Przeczytaj także: Ulubione media internautów
W minionym roku 100 milionów amerykańskich internautów oglądało telewizję jednocześnie będąc on-line - to ponad dwie trzecie wszystkich użytkowników internetu w Stanach Zjednoczonych. Blisko 90 mln osób w tym samym czasie korzystało z sieci i radia, a 50 mln przy komputerze czytało prasę.- Media wielozadaniowe często postrzegane są jako coś oczywistego, w rzeczywistości jednak mają ogromny wpływ na przyjmowanie i zapamiętywanie treści reklamowych. Obecnie konsumenci korzystają z tak wielu środków masowego przekazu, że badacze coraz częściej podkreślają znaczące wydłużenie naszej tradycyjnej 24-godzinnej doby - wyjaśnia Debra Aho Williamson, analityk eMarketera.
Według badania Yahoo i OMD z 2006 roku, dzień przeciętnego konsumenta trwa obecnie 43 godziny, sumując uśredniony czas na standardowe czynności (sen, praca itp.) z czego ponad 16 poświęconych jest na mieszany kontakt z mediami i elektroniką. MTV, w podobnym raporcie z 2005 roku oszacowała dobę na 32 godziny, gdzie na różnorodne media użytkownik przeznaczał 6,5 godziny. Obliczono, że pomiędzy 2000 a 2006 rokiem czas przeznaczony na media wzrósł o 5 proc. - z 3,33 tys. godzin do 3,49 tys. Oznacza to, że środki masowego przekazu pochłaniają nam niemal 9,6 godzin dziennie. W 2007 roku tendencja wzrostowa ma się utrzymać, osiągając poziom 3,52 tys. godzin rocznie.
- Kolejne badania potwierdzają, że ludzie coraz więcej i dłużej korzystają z mediów, nie stawiając jednak jednego nośnika informacji ponad drugim. Żonglują przekaźnikami, przeplatają media, tak aby korzystać jednocześnie z wielu na raz - komentuje Williamson.
Najczęściej w tym samym czasie z różnych mediów korzystają dzieci i młodzież. Magazyn Time w 2006 roku nazwał obecnych nastolatków mianem "Wielozadaniowej Generacji", która nawet odrabiając lekcję jednocześnie buszuje w sieci - robi tak niemal połowa amerykańskiej młodzieży. Ponad 33 proc. w tym samym czasie korzysta z internetu i ogląda telewizję, a 21 proc. będąc on-line słucha też radia.
Już teraz marketingowcy i spece od reklamy powinni pomyśleć nad nowymi strategiami dotarcia do korzystających ze środków masowego przekazu, bowiem jak widać ani na koncentrację, ani na pełne zaangażowanie uwagi odbiorców w medialny przekaz nie można już liczyć.
oprac. : Mediarun.pl