Internauci i kupno mieszkania
2007-02-08 00:52
Przeczytaj także: Mieszkanie nowe czy używane?
Za cel główny raportu „Plany i decyzje internautów w procesie kupowania mieszkania” przyjęto pokazanie podstawowych aspektów zakupu nieruchomości, źródeł informacji wykorzystywanych przy poszukiwaniu i kupnie mieszkania, a także określenie czynników decydujących o jego wyborze. Ważną częścią raportu są dane związane z polskim rynkiem deweloperów. Informacje o wyborze i ocenie firm deweloperskich zostały podzielone na największe w Polsce ośrodki miejskie: Trójmiasto, Kraków, Poznań, Warszawę i Wrocław. Szczegółowe informacje zawarte w opracowaniu stanowią kompendium wiedzy dla wszystkich podmiotów działających na polskim rynku nieruchomości.Czynniki decydujące o wyborze mieszkania
Liczba inwestycji mieszkaniowych dokonywanych lub planowanych przez respondentów na rynku pierwotnym i wtórnym jest podobna. Jeżeli internauci decydują się na zakup nowego „M”, w większości przypadków (43 proc.) są to mieszkania kupowane u firm deweloperskich. Stosunkowo małym powodzeniem cieszą się Towarzystwa Budownictwa Społecznego (6 proc. wskazań). Być może wynika to z małej ilości budowanych w ten sposób mieszkań lub faktu, że zakupione mieszkanie nigdy nie stanie się własnością nabywcy.
fot. mat. prasowe
Respondenci planujący nabycie mieszkania lub ci, którzy zakupu takiego dokonali w ciągu ostatniego roku, informacji z dziedziny rynku nieruchomości najczęściej szukają w Internecie (76 proc.) - na stronach tematycznych, serwisach ogłoszeniowych, stronach deweloperów, spółdzielni mieszkaniowych i banków. Mniejszą popularnością wśród osób poszukujących informacji przy kupnie mieszkania cieszy się prasa (59 proc.) oraz agencje nieruchomości (43 proc.).
![Polski rynek nieruchomości w styczniu 2025 [© doidam10 - Fotolia.com] Polski rynek nieruchomości w styczniu 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-nieruchomosci/Polski-rynek-nieruchomosci-w-styczniu-2025-264783-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl