Telefonia internetowa w polskich firmach
2007-02-24 00:09
Przeczytaj także: VoIP w firmie - sprzęt czy oprogramowanie?
Ta sytuacja może ominąć firmy, w których jest już szerokopasmowy Internet, a chęć obniżenia kosztów jest w firmie zawsze na czołowym miejscu. Nadzieją dla firm jest przede wszystkim możliwość rozmów w ramach tego samego operatora za darmo. Firma mająca wiele oddziałów oraz klientów w kraju czy za granicą, chcąc obniżyć koszty będzie zachęcała jednostki, z którymi kooperuje do kontaktu telefonicznego za darmo - który umożliwia właśnie telefonia internetowa VoIP. Koszt wejścia w telefonię internetową dla firm jest relatywnie niewielki.
Jak podkreśla voiper.pl, telefonia VoIP to nie tylko telefonia komunikatorów współpracujących z włączonymi komputerami, ale przede wszystkim telefonów które do złudzenia przypominają biurkowe aparaty czy też bramki VoIP - których wręcz nie widać w firmie. Telefonia VoIP to również bezprzewodowe (nie raz dwusystemowe) telefony VoIP/GSM. Tak więc przejście na telefonię VoIP w firmie może faktycznie być wręcz niezauważone przez pracowników.
Liderzy wprowadzający sprzęt i oprogramowanie do rozmów przez Internet
Jeżeli chodzi o telefony IP i bramki VoIP, to obecnie na rynku polskim bardzo popularną marką jest sprzęt firmy Linksys, D-Link, DrayTek, Grandstream czy AVM. Jednak wielu producentów, niezwiązanych ściśle ze sprzętem VoIP, zaczyna wchodzić do Europy i budować nowe marki. Również tutaj nie omija nas zalew sprzętem OEM sprowadzanym z Chin.
Inny rodzaj urządzeń to tzw. urządzenia USB (telefony, moduły konferencyjne, słuchawki). Te urządzenia w większości przypadków, do pracy potrzebują włączonego komputera z zainstalowanym odpowiednim oprogramowaniem tzw. soft-phone. Można tu mówić o, zwykle darmowych komunikatorach, takich jak „Skype”, „Gadu-Gadu Nagłos”, „X-Lite”, „Express Talk” czy „portSIP”. Dwa pierwsze posiadają własną usługę VoIP, pozostałe można skonfigurować dla dowolnego operatora VoIP.
Co z przenoszeniem numerów od poprzedniego operatora?
Na chwilę obecną operatorzy VoIP nie są zobowiązani do przyjęcia abonenta z jego starym numerem. Paradoksalnie, operatorzy VoIP bardzo chcieliby mieć możliwość przyjmowania numerów np. od Telekomunikacji Polskiej. Z informacji zgromadzonych przez voiper.pl wynika jednak, że na dzień dzisiejszy nie ma takich technicznych możliwości.
Przeczytaj także:
Telefon RTX DUALphone 4088

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl