Sprzedaż samochodów I 2007
2007-02-12 00:42
Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów 2006
Styczniowy wynik jest przede wszystkim efektem kampanii wyprzedażowych, prowadzonych w salonach samochodowych, atrakcyjnych akcji promocyjnych dla rocznika 2006, bogatej oferty finansowej, a zwłaszcza rabatowej.Listę najchętniej kupowanych w styczniu marek otwiera – podobnie jak rok wcześniej - Toyota. Wynik sprzedaży w wysokości 3.170 sztuk i zanotował niemal 25-procentowy wzrost w ciągu roku. Wice liderem rynku jest Skoda. Na zakup czeskich samochodów zdecydowało się w styczniu 2.810 klientów, więcej niż przed rokiem. Trzecie miejsce utrzymał Opel. To jedna z nielicznych firm, które nie osiągnęły w pierwszym miesiącu sprzedaży rezultatu sprzed roku: z salonów Opla wyjechało w styczniu 2 tys. 251 aut, o 5,7 procent mniej niż rok wcześniej.
Czwarta lokata na rynku należy ponownie do Fiata. Samochody włoskiej marki znalazły 2.091 nabywców. Na piątym miejscu niemal tradycyjnie uplasował się Ford z wynikiem sprzedaży w wysokości 1.588 sztuk.
Trzy kolejne pozycje zajmują kolejno Peugeot, Renault i Citroen. Wszystkie francuskie marki uzyskały w styczniu 2007 roku większe wyniki niż rok wcześniej: odpowiednio 1.563, 1.466 i 1.257 aut.
Dziewiąty rezultat stycznia i dziewiąta lokata w rankingu należy do Volkswagena. Na zakup niemieckich samochodów zdecydowało się w pierwszym miesiącu 1.247 nabywców, o 83,9 procent więcej w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku.
Listę dziesięciu marek, najchętniej kupowanych przez polskich klientów, zamyka Honda. Tegoroczny wynik w wysokości 913 sztuk jest o 5,9 procent większy niż rok wcześniej.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl