eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBezpieczeństwo wydruków w firmie

Bezpieczeństwo wydruków w firmie

2007-02-13 00:06

Bezpieczeństwo wydruków w firmie

© fot. mat. prasowe

Według badań opublikowanych przez Lexmark, dostawcę rozwiązań drukujących, pracownicy biurowi w całej Europie, pozostawiając poufne dokumenty na tacach drukarek, wystawiają na duże ryzyko dalszą karierę, osobistą reputację, a nawet całą firmę, w której pracują.

Przeczytaj także: Niebezpieczne wydruki

Prawie dwie trzecie (64%) respondentów przyznaje, że przynajmniej raz zostawiło lub znalazło poufny dokument na drukarce sieciowej. Co więcej, prawie 8 na 10 osób (78%) martwiło się o bezpieczeństwo poufnych wydruków.

Ponad 80% respondentów, zapytanych o osobiste konsekwencje pozostawienia poufnych dokumentów na tacy drukarki, spodziewało się utraty wizerunku i osobistej reputacji – zaś jedna osoba na pięć (21%) przyznała, że – pozostawiając poufny dokument na tacy drukarki – mogłaby stracić pracę. Prawie połowa (48%) respondentów twierdzi, że zaangażowałaby się w opracowanie procedur zapobiegania pozostawiania poufnych dokumentów w drukarkach, zaś 87% stwierdziło, że przestrzegałoby takich procedur.

Skutki finansowe

W firmach zatrudniających ponad 500 pracowników, aż 28% zatrudnionych wycenia ryzyko pozostawienia dokumentów na tacy drukarki na kwotę do 100 000 euro lub więcej. W mniejszych firmach proporcjonalny wpływ mógłby okazać się katastrofalny w skutkach – prawie jedna piąta (19%) pracowników firm zatrudniających do 50 osób wycenia to ryzyko na kwotę przekraczającą 100 000 euro – to kwota, która mogłaby zniszczyć mniejsze przedsiębiorstwo. Co ciekawe, zadowolenie klienta i relacje z nim wydają się stanowić większy problem dla mniejszych firm: 41% pracowników w firmach do 50 pracowników podaje ten czynnik ryzyka w porównaniu z 28% w firmach zatrudniających od 100 do 499 osób.

Brak świadomości

Martwi fakt, że ponad 60% pracowników biurowych nie jest świadomych istnienia jakichkolwiek procedur zapobiegających powstaniu tego rodzaju ryzyka. O ile prawie 8 na 10 ankietowanych (78%) przyznaje, że boi się, że ktoś inny przeczyta poufne dokumenty, badania wykazały, że więcej starszych rangą pracowników biurowych nie przejmuje się zbytnio tą kwestią – pomimo faktu, że mają oni o wiele większy kontakt z informacjami niejawnymi. Ponad połowa (58%) respondentów z Wielkiej Brytanii jest zdania, że ich menedżer jest świadomy istniejącego ryzyka, podczas gdy Niemcy nie są o tym aż tak przekonani – tylko 43% dostrzega u menedżerów świadomość tego rodzaju zagrożenia.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: