Internauci i randki on-line
2007-02-14 01:08
Przeczytaj także: Portale randkowe: jak Polacy znajdują miłość?
fot. mat. prasowe
Jaki jest główny czynnik decydujący, czy skontaktujesz się z kimś poprzez serwis randkowy? (Baza: uż
Jaki jest główny czynnik decydujący, czy skontaktujesz się z kimś poprzez serwis randkowy? (Baza: używali serwisów randkowych.)
Francuzi zgłaszają najwięcej katastrof podczas przejścia z kontaktu on-line do spotkania osobistego. Aż 58 procent osób miało koszmarną randkę z kimś poznanym przez Internet. Jednak dwie trzecie twierdzi, że mieli więcej dobrych niż złych randek. Amerykanie również wiedzą coś o randkowych katastrofach. Ponad połowa wskazała, że miała przynajmniej jedną randkę-katastrofę z kimś poznanym on-line, ale jednocześnie 64 procent przyznaje, że miało więcej dobrych niż złych randek.
Osoby, które zdecydowały się na spotkanie twarzą w twarz ze swoją sympatią poznaną dzięki serwisom randkowym, mają wyjątkowy wskaźnik powodzenia - 25 procent wszystkich respondentów spotkało partnera życiowego lub współmałżonka przez randki on-line! Amerykanie (42 procent) i Francuzi (28 procent) odnoszą na tym polu największe sukcesy, podczas gdy dla większości Filipińczyków randki on-line przeważnie nie prowadzą do długotrwałej miłości.
Niebezpieczny Obcy
Pomimo sukcesów jednych, dla wielu ludzi randki on-line są nadal pomysłem, co do którego nie są całkowicie przekonani. Dziewięćdziesiąt pięć procent Koreańczyków, którzy nie randkowali on-line twierdzi, że nie będzie rozpatrywać używania Internetu do poszukiwań partnera. opinie taką podziela również 85 procent Brazylijczyków i 84 procent mieszkańców Singapuru.
Miranda Cheung, dyrektor zarządzający Synovate z Singapuru mówi, że „pomimo wysokiej penetracji Internetu, randki przez Internet nie są zbyt popularne w Singapurze. Tylko 4 procent jej rodaków używało kiedykolwiek serwisów randek on-line”.
„Rząd w Singapurze od kilku dziesięcioleci odgrywa aktywną rolę w swataniu singli, dlatego też pomysł używania Internetu do znalezienia partnera nie stoi najwyżej na liście priorytetów singapurskich konsumentów” - dodaje pani Cheung. „Pomimo tego, że rząd ewoluuje teraz bardziej w stronę nie ingerowania w działalność agencji matrymonialnych/randkowych, ludzie nadal są bardziej zaznajomieni z tradycyjnymi agencjami niż z opcjami on-line.”
Synovate odkrył również wiele negatywnych poglądów o internetowych randkach, niektóre z nich mogą przyczyniać się do niezdecydowania części respondentów, jeśli chodzi o korzystanie z takich serwisów.
![Polacy a randki online [© graja - Fotolia.com] Polacy a randki online](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/randki-w-sieci/Polacy-a-randki-online-132292-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl