Polskie kobiety w internecie
2007-03-08 00:17
Popularność poszczególnych kategorii tematycznych wśród kobiet. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polska kobieta w dużym mieście
Przekonanie, że w świecie komputerów i Internetu dominują mężczyźni przestało być uprawnione. Z najnowszych, grudniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w polskim Internecie nie dominuje żadna z płci. Wskaźnik dopasowanie użytkowników (49,62 dla kobiet i 50,38 dla mężczyzn) wskazuje, że na stronach internetowych równie łatwo można spotkać kobiety i mężczyzn. Coraz większy dostęp do Internetu oraz łatwość jego obsługi sprawiają, że to medium staje się tak powszechne, jak dotychczas powszechna była prasa, telewizja czy radio.Według grudniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, przeciętna użytkowniczka sieci znajduje się w przedziale wiekowym 15 - 24 lata, jest mieszkanką aglomeracji miejskiej, posiada wyższe wykształcenie, a z zasobów sieci korzysta codziennie lub prawie codziennie, poświęcając tej czynności przeciętnie 27 godz. 23 min. i 45 sek. w miesiącu i dokonując przy tym średnio 1671,57 odsłon.
Ulubione tematy
Jakie informacje są najczęściej poszukiwane przez polskie internautki? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza analiza 12 kategorii tematycznych, które powstały kilka miesięcy temu, aby uporządkować rynek badań Internetu w Polsce. Wśród kategorii grupujących witryny o tej samej lub podobnej tematyce, kobiety najczęściej wybierają te związane z rynkiem pracy, a także z tzw. stylem życia. Wśród witryn zgrupowanych w tej kategorii tematycznej użytkowniczki mogą znaleźć wiele cennych porad, sprawdzić horoskopy, przeczytać plotki i nowinki ze świata show biznesu. Nie zabraknie tu także serwisów adresowanych specjalnie do kobiet, a poświęconych wychowaniu dzieci, prowadzeniu domu oraz modzie i urodzie. Na przeciwległym biegunie kobiecych zainteresowań znajdują się zagadnienia związane z motoryzacją, sportem oraz nowymi technologiami.
fot. mat. prasowe
Popularność poszczególnych kategorii tematycznych wśród kobiet.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl