Zagraniczne telewizje o Polsce II 2007
2007-03-14 02:07
Liczba przekazów w ostatnich 3 miesiącach. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zagraniczne telewizje o Polsce XII 2006
Lutowy raport „Zagraniczne telewizje o Polsce” zawiera analizę 108 przekazów odnoszących się do Polski lub Polaków. Na potrzeby zestawienia IMM analizował anglojęzyczne telewizje EuroNews, CNN, BBC World, niemieckie ARD i ZDF oraz francuskie France24 i TV5. W lutym monitorowane stacje zagraniczne wyemitowały niemal czterokrotnie mniej materiałów niż miesiąc wcześniej. Zdecydowana większość materiałów (90) miała neutralny wpływ na wizerunek Polski, 11 było negatywnych, a 7 pozytywnych. Najwięcej materiałów o Polsce wyemitowała stacja EuroNews (34%). Ukazało się w niej jednocześnie najwięcej przekazów negatywnych (4 z 11). Najmniejsza liczba przekazów analizowanych w raporcie pochodzi z amerykańskiej telewizji CNN (6%).Przekazy w całości poświęcone Polsce stanowiły 26% wszystkich przeanalizowanych materiałów. Udział materiałów zakwalifikowanych jako informacje wyniósł 41%. Wzmianki o Polsce lub Polakach pojawiły się w jednej trzeciej przekazów. W lutym monitorowane stacje nie wyemitowały spotów promujących Polskę.
fot. mat. prasowe
Liczba przekazów w ostatnich 3 miesiącach.
W stacjach anglojęzycznych również pokazano wypowiedź szefa polskiego rządu, który zapewnił, że Polska będzie starała się przekonać Rosję, że tarcza nie jest skierowana przeciwko niej. Francuskie TV5 i France24 wyemitowały jedynie po jednym przekazie na ten temat. TV5 mówiła częściej o Polsce i Polakach w kontekście książki ks. Tadeusza Isakowicza-Zaleskiego i statystyki wypadków drogowych w UE. France24 od pozostałych stacji wyróżniły 4 materiały na temat planów prywatyzacji warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, 3 przekazy na temat korupcji w polskiej służbie zdrowia oraz 2 - prezentujące polski rynek spirytusowy, w których wychwalano smak polskiej wódki.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl