Telefonia Play - opinie konkurencji
2007-03-19 12:40
Przeczytaj także: Play: 750 tys. klientów w tym roku?
- Musze przyznać, że zaprezentowana oferta P4 - Play - mocno mnie rozczarowała, bo nie ma w niej zapowiadanej przez operatora P4 "multimedialnej rewolucji" - ze względu np. na bardzo ograniczoną ofertę taryfową (zwłaszcza pre-paid), wysokie abonamenty oraz drogie usługi multimedialne, a także bardzo ograniczoną ofertę telefonów - uważa Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy PTK Centertel.Jego zdaniem z prezentowanych wcześniej reklam wynikało, że operator ofertę kieruje głównie do młodzieży mieszkającej w dużych miastach (pre-paid, mix) natomiast obecnie trudno określić kto może skusić się na ofertę Play. - Prezentowany przekaz reklamowy mocno oparty jest na zabarwieniu erotycznym - co w Polsce może być nieco ryzykowne... i atrakcyjne jedynie dla pewnych grup odbiorców - uważa Kalinowski.
- Oferta Play raczej odbiega od oczekiwań, jakie zapowiedzią "multimedialnej rewolucji" rozbudzono przed uruchomieniem nowej sieci. Spodziewano się przede wszystkim znacznie bogatszej oferty usług kontentowych - dodaje Elżbieta Sadowska, rzecznik prasowy Polkomtela.
Jak start operatora oceniają analitycy? - Komercyjny start Play będzie bolesny dla należącej do grupy TP SA sieci Orange (presja cenowa) i redukcja stawek wydaje się nieunikniona. Jednocześnie Netia prawdopodobnie odnotuje większe straty niż się spodziewaliśmy dzięki niższym niż spodziewane cenom usług nowego operatora i dużym kosztom subsydiowania telefonów - można przeczytać w raporcie Deutsche Banku, który przytacza ISB.
- Popyt na rozwiązania multimedialne jest stosunkowo niski. Propozycje cenowe wyglądają interesująco, ale nie przekonująco (30 proc. poniżej średniej rynkowej, ale uwzględniając promocje w innych sieciach - tylko około 10 proc. mniej od średniej). Awangardowy wygląd marki nie przyciągnie masowego klienta - podsumowuje raport DT.
- Play w pierwszym okresie będzie szybko zdobywał klientów, a potem wzrost się zatrzyma. Będą to przede wszystkim najmniej lojalni klienci usług przedpłaconych innych sieci - twierdzą Krzysztof Kaczmarczyk z Deutsche Banku i Paweł Puchalski z BZ WBK.
- Zakładam, że P4-Play zyska w tym roku pewną grupę klientów - zwłaszcza tych najbardziej wrażliwych tylko na niskie ceny i chętnie zmieniających operatorów - ale czy uda się operatorowi uzyskać odpowiednie przychody od nich i zbudować lojalność takich klientów to już zupełnie inna sprawa - kończy Kalinowski.
Przedstawiciele PTC nie skomentowali oferty nowego operatora.
oprac. : Ł. Macheta / Mediarun.pl