Czytelnicy dzienników: lojalni czy nie?
2007-03-29 01:10
Przeczytaj także: Dzienniki: spadek sprzedaży
fot. mat. prasowe
Lojalność czytelników poszczególnych tytułów.
Lojalność czytelników poszczególnych tytułów.
Większość czytelników każdej z codziennych gazet o zasięgu ogólnopolskim to czytelnicy „wymienni”, łatwi do utracenia, skłonni sięgnąć po inny tytuł. Dalsze od 16% (Metro) do 29% (Rzeczpospolita i Gazeta Wyborcza) to słabo związani z tytułem czytelnicy „płytcy”. W tym kontekście korzystniejsza jest sytuacja dzienników regionalnych, traktowanych łącznie. Trudni do przechwycenia przez inne tytuły czytelnicy stabilni, to 38% ich aktualnych odbiorców (w tym stanowiący twarde jądro czytelnicy „niezłomni”” – 12%).
Najlepsze perspektywy rozwoju rysują się w tym aspekcie przed trzema tytułami: Rzeczpospolitą, mającą szanse na przejęcie 32% czytelników innych gazet, Gazetą Wyborczą (30%) i Super Expressem (28%).
Dzienniki regionalne wyczerpały, jak się zdaje, możliwości dalszej ekspansji. W ich potencjalnym zasięgu znajduje się zaledwie 6% czytelników innych tytułów.
fot. mat. prasowe
Perspektywy: procent czytelników innych gazet możliwych do przejęcia przez dany tytuł.
Perspektywy: procent czytelników innych gazet możliwych do przejęcia przez dany tytuł.
Badanie przeprowadzone w dniach 23-26 lutego 2007 roku, na reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku ponad 15 lat (N=1003).
![ZKDP: Gazeta Wyborcza traci czytelników [© Scanrail - Fotolia.com] ZKDP: Gazeta Wyborcza traci czytelników](https://s3.egospodarka.pl/grafika/prasa/ZKDP-Gazeta-Wyborcza-traci-czytelnikow-apURW9.jpg)
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl