(Nie)lojalność polskich klientów
2007-04-02 01:12
Przeczytaj także: Niska jakość usług w sklepach obuwniczych
Krótkie podsumowanie
Wskaźniki pozwalające przewidzieć migracje klientów w Europie
- Działanie strony internetowej
- Pracownicy centrum telefonicznego nieświadomi historii usług
- Nieinformowanie klientów o problemach z usługami
- Brak ciągłości w rozwiązywaniu problemów
- Centrum telefoniczne zlokalizowane w innym kraju
- Brak nagrody za przedłużenie umowy
- Pomijanie istniejących klientów przy wprowadzaniu nowych zniżek
-
Pracownicy centrum telefonicznej nieświadomi historii usług, przez co klienci muszą
wyjaśniać sprawę wiele razy - Brak informacji o problemach z usługami
- Brak ciągłości w rozwiązywaniu problemów
- Automatyczne przyznawanie nowych zniżek również istniejącym klientom
- Przyznawanie nagród za przedłużenie umowy
- Jedna osoba prowadząca sprawę przez cały proces
- Pracownicy centrum telefonicznego znający historie świadczonych usług
- Informowanie o problemach z usługami
- Operatorzy komórkowi (3)
- Firmy ubezpieczeniowe (1)
- Firmy telekomunikacyjne (4)
- Dostawcy usług internetowych (5)
- Banki (2)
- Polska (11)
- Szwecja (1)
- Niemcy (2)
- Wielka Brytania (5)
- Włochy (9)
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie BMC Software przez Research NOW w 12 krajach Europy. Wyniki bazują na odpowiedziach ponad 12 tys. respondentów z całej Europy i 1000 w Wielkiej Brytanii. Próba była kwalifikowana wg płci, wieku i regionu. Dodatkowo w Wielkiej Brytanii uwzględniono również cenzus społeczny, biorąc pod uwagę wyłącznie konsumentów typu ABC1 C2. Przy doborze użyto następujących kryteriów: klienci, którzy kiedykolwiek mieli do czynienia z dostawcami usług, takich jak ubezpieczenia (na życie, domu, turystyczne, motoryzacyjne), firmami telekomunikacyjnymi (telefony komórkowe i domowe, Internet), przedsiębiorstwami użyteczności publicznej, itd. Klienci NIE musieli w przeszłości zmieniać dostawców, żeby wziąć udział w ankiecie.
Przeczytaj także:
Biura podróży: jakość obsługi klienta
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl