Internauci przekazują 1 proc. podatku
2007-04-17 01:02
Przeczytaj także: Filantropia: jesteśmy hojni i tego samego oczekujemy od biznesu
fot. mat. prasowe
Z jakiego rodzaju ogłoszeniami lub reklamami dotyczącymi przekazywania 1% podatku spotkał(a) się Pan
Dominika Kaczor, On-line Manager, SOS Wioski Dziecięce -"Wyniki badania utwierdziły nas w przekonaniu, że wciąż istnieje konieczność edukowania społeczeństwa w zakresie przekazywania 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. Dlatego nasza tegoroczna kampania w internecie miała na celu ułatwienie zrozumienia „mechanizmu 1%”. Stronę internetową www.1-procent.pl skierowaliśmy do dwóch grup internautów: tych, którzy znają procedurę przekazywania 1%, oraz tych, którzy nie wiedzą, w jaki sposób mogą to zrobić. Wprowadziliśmy szereg ułatwień: możliwość wysłania instrukcji przekazywania 1% drogą mailową, dział najczęściej zadawanych pytań, z którymi spotkaliśmy się podczas poprzednich kampanii, gotowy do wydruku formularz przelewu, a także uruchomiliśmy system płatności przez internet."
Martyna Mazela, PR Manager, SOS Wioski Dziecięce -"Nieznajomość procedury stanowi główną barierę w podejmowaniu decyzji o przekazaniu pieniędzy. Dlatego chcemy, aby społeczeństwo nareszcie zrozumiało, że przekazanie 1% podatku, to jedyna możliwość pomocy organizacjom charytatywnym, bez wyjmowania pieniędzy z własnej kieszeni."
Sylwia Szmalec, Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej, Gemius SA - "Wrażliwość społeczna internautów bywa niedoceniania, tymczasem wyniki badania wskazują na potencjał, jaki kryją w sobie działania fundacji i stowarzyszeń w internecie. Raport przygotowany na prośbę SOS WD jest jednym z elementów programu firmy Gemius pt.: „Internet dla kampanii społecznych”, którego celem jest wspieranie działań organizacji pożytku publicznego, m.in. poprzez udostępnianie powierzchni reklamowej. W tym roku w ramach „akcji 1%” Gemius, korzystając z pomocy partnerskiej spółek stat24 i Polskie Badania Internetu (PBI), włączył się w realizację ośmiu kampanii społecznych w internecie."
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl