eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeWięź klienta z luksusową marką

Więź klienta z luksusową marką

2007-04-19 13:02

Przeczytaj także: Wrażliwy prestiż marki luksusowej


Łączenie w reklamach dwóch lub więcej marek, różniących się oceną klientów we wszelkich możliwych aspektach, otwiera zupełnie nowy obszar dla zwiększania skuteczności reklamy, rozumianej jako wzrost sprzedaży danego produktu czy usługi. Firmy mogą, więc odnieść podwójną korzyść w postaci zmniejszenia nakładu finansowego na reklamy przy jednoczesnym wzroście sprzedaży! Ponadto jest również prawdopodobne, że reklamy łączone, jako nowe i wyróżniające się spośród innych spotów, zostaną lepiej zapamiętane. Efekt będzie prosty – wzrost świadomości marki. Wniosek taki postawili autorzy raportu z badań nad skutecznością reklamy łączonej „Nowe związki prominentów” – dr M. Wierzchoń, A. Czernatowicz i D. Rygorowicz.

Biorąc pod uwagę różnice między produktami i usługami, takie jak sposób podejmowania decyzji o ich zakupie (np. produkty racjonalne vs. emocjonalne, wysoko angażujące vs. nisko angażujące) czy rozbieżność grup docelowych, konieczne są jednak kolejne badania, które wskażą, jakie połączenia marek są korzystne, a które z nich przyniosą skutki negatywne dla wizerunku firm.

Sprzedajmy drożej: repozycjonowanie

W styczniu 1901 r. William Sylvester Harley i Arthur Davidson rozpoczęli pracę nad czterema silnikami, nie wiedząc jeszcze, że ich dzieło przerodzi się w jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Z czym kojarzy się marka Harley-Davidson? Wiele osób bez zastanowienia rzuci odpowiedź: z wolnością, indywidualnością, z legendą. Takie cechy to dzisiaj luksus.

Niegdyś motocyklami Harleya-Davidsona jeździli najczęściej panowie, dla których nie miało większego znaczenia, gdzie śpią, co robią, jak wyglądają. Najważniejszy był motocykl i dobra zabawa. Dziś Harley stał się kultowym motocyklem dla bogatych biznesmenów, prawników, księgowych, którzy w czasie weekendu przeskakują z garniturów w skórzane spodnie i kurtki, demonstrując przynależność do elitarnej grupy dobrze zarabiających ludzi, kontynuujących legendę Harleya. Tak oto lata pracy marketingowców, wspierane interesującą, dobrze zaplanowaną kampanią reklamową, przeniosły grupę docelową o kilka poziomów zarobkowych wyżej. I z całą pewnością Harley-Davidson nie stracił przy tym na swoim prestiżu i ekskluzywności. Wręcz przeciwnie, stał się dobrem, którego kult został oddany w ręce klientów z zasobniejszymi portfelami.

Harley-Davidson konsekwentnie kontynuuje swoje plany rynkowe, a potwierdzają to działania promocyjne tej marki w Polsce. Kampania przeprowadzona w 2004 r. przez PRO Media House skierowana była do osób, które pasjonują się motocyklami, a jednocześnie dysponują odpowiednio grubym portfelem, aby swą pasję realizować w towarzystwie motocykla marki Harley-Davidson.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: