Rynek reklamy telewizyjnej zyskuje na wartości
2007-04-22 03:08
Dynamicznie rosną wydatki firm na reklamę w telewizjach. Z przygotowanych na zamówienie "Gazety Prawnej" danych cennikowych AGB Nielsen Media Research wynika, że do połowy kwietnia trzy największe telewizje w Polsce - TVP, TVN i Polsat - zwiększyły swoje wpływy reklamowe o blisko 16 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Przeczytaj także: Polski rynek reklamy 2007-2009
Liderem na rynku reklamy telewizyjnej wciąż pozostaje TVP, która zebrała łącznie 666,9 mln zł. Przedsiębiorstwa zwiększyły średnio swoje wydatki na reklamę w tej stacji o 21 proc. Jeszcze większym, bo aż 24 proc. wzrostem wydatków reklamodawców może pochwalić się TVN. Prywatna stacja zarobiła na reklamach 567,7 mln zł, co pozwoliło jej wyprzedzić Polsat.Telewizja Zygmunta Solorza-Żaka, mimo że zdołała w ostatnim okresie zwiększyć swoją oglądalność i nadal dysponuje większym udziałem w widowni niż TVN (18,27 proc. w porównaniu z 17,13 proc.), nie zdołała przekuć tego sukcesu na wpływy z reklamy. Firmy zwiększyły w niej wydatki na reklamę zaledwie o 2,6 proc, przez co Polsat musiał się zadowolić przychodami w wysokości 509,5 mln zł.
- Oferta programowa Polsatu nie poprawiła się jeszcze na tyle, aby w ciągu kilku miesięcy poprawić wizerunek stacji, co mogłoby się przełożyć na częstsze rekomendacje domów mediowych i większe zainteresowanie firm - tłumaczy Tomasz Chełmecki, prezes domu mediowego Starlink.
Przeczytaj także:
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
oprac. : Jakub Parnes / Polska.pl