Nowa forma reklamy: spotler w komórce
2007-04-25 11:48
Przeczytaj także: Marketing telefoniczny a reklama SMS
Oto, jak można wykorzystać gry mobilne do promocji swojej marki…
- Możliwość umieszczenia logo, zmiany kolorystyki, zmiany wyglądu postaci, umieszczenie produktów w grze
- Możliwość umieszczenia logo w menu gry
- Możliwość zmiany koloru czcionki menu
- Możliwość wstawienia elementów graficznych w całej aplikacji, zmiana tytułu aplikacji, np. „Coca-Cola” Darts
- Możliwość zmiany koloru tła oraz wstawienia elementów graficznych w menu
- Możliwość wstawienia logo w grze
I jeszcze advergaming
To dynamicznie rozwijający się element marketingu mobilnego, który zyskuje na popularności wśród marketerów praktycznie każdej branży. Dzięki długiemu i intensywnemu kontaktowi użytkownika z grą oraz możliwości wszczepienia przekazu promocyjnego w sposób naturalny i nieinwazyjny, advergaming jest doskonałym narzędziem do budowania świadomości marki w grupie młodych ludzi, chętnie korzystających z rozrywki i pozytywnie nastawionych do życia.
35 proc. graczy uważa, że reklamy umieszczone w grach pomagają im w podejmowaniu decyzji zakupowych, a połowa nałogowych graczy wręcz lubi pojawiające się w grze reklamy prawdziwych produktów (Nielsen Entertainment 2004). Inne badania wykazują, że wystarczy zaledwie 35 minut gry, aby znacznie zwiększyć nie tylko świadomość, ale i chęć zakupu danej marki, a ponieważ średni wiek graczy jest obecnie wyższy niż kiedyś (29 lat wg Horizon Media), trafiamy w ten sposób do jednej z najbardziej atrakcyjnych grup docelowych. Gry Java napisane w technologii będącej standardem w telefonach komórkowych należą do najchętniej pobieranych na komórkę produktów. Podobnie jak na rynku PC, dostępne są właściwie wszystkie kategorie gatunkowe gier: przygodówki, wyścigi, strategie, gry logiczne etc. Dzięki zastosowaniu advergamingu oferuje się użytkownikowi wartość dodaną, wzmacniając w ten sposób atrakcyjność produktu odstawowego.
Co sprawdza się najlepiej w m-marketingu z wykorzystaniem gier? Okazuje się, że największą popularnością wśród użytkowników w Polsce cieszą się kolejno: gry przygodowe, wyścigi, gry o tematyce sportowej (głównie związane z piłką nożną) oraz gry akcji. W przeciwieństwie na przykład do Amerykanów, nie pociągają nas za bardzo gry hazardowe na komórkę, które w USA stanowią jedną z ulubionych rozrywek. W przyszłości trendy tematyczne na naszym rynku pewnie się utrzymają, pojawią się natomiast nowe możliwości technologiczne w telefonii, a co za tym idzie – także nowe pomysły w dziedzinie reklamy mobilnej. Przede wszystkim, w miarę powiększania się bazy telefonów najnowszej generacji, będziemy mieli wkrótce do czynienia z grami 3D, co oznacza duży skok jakościowy w porównaniu z możliwościami graficznymi gier 2D. Poza tym pojawią się gry typu multiplayer, które – podobnie jak w grach na PC – pozwalają na udział większej liczby osób w jednej rozgrywce.
W kampaniach reklamowych prowadzonych wśród użytkowników nowoczesnych telefonów komórkowych, a także innych urządzeń mobilnych, wykorzystuje się obecnie gry Java, animacje, kolorowe tapety, real tones, clipy wideo i inne nowoczesne multimedia. Stanowią one dla odbiorcy istotną wartość i są pozytywnie odbierane, co przekłada się także na dobre skojarzenia z promowaną w ten sposób marką. Dzięki temu przekaz marketingowy zostaje lepiej utrwalony.
Aneta Mitko, konsultantka ds. internetu, specjalista PR i copywriter, Bluerank. a.mitko@bluerank.pl
Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce
![Bluetooth marketing, czyli reklama w komórce [© pizuttipics - Fotolia.com] Bluetooth marketing, czyli reklama w komórce](https://s3.egospodarka.pl/grafika/Bluetooth-marketing/Bluetooth-marketing-czyli-reklama-w-komorce-QhDXHQ.jpg)
1 2
oprac. : Marketing w Praktyce