Jaka jest współczesna młodzież?
2007-04-28 02:08
Przeczytaj także: Co robi młodzież w czasie wolnym?
Co ciekawe, w grupie wiekowej 18-24 lat laptop prawie dogonił komórki jeśli chodzi o konieczność posiadania: 28 proc. respondentów stwierdziło, że nie mogłoby żyć bez swego laptopa, a 32 proc. bez swojego telefonu. Zaskakujące jest również to, że książki są bardziej popularne od magazynów – 49 proc. ankietowanych regularnie czyta książki w porównaniu z 41 proc. respondentów czytających regularnie magazyny.
Moja muzyka
Młodzi ludzie zostali przezwani „pokoleniem iPod” czy też „pokoleniem MTV”, jednak w rzeczywistości termin „pokolenie radia” byłoby bardziej trafne:
- 33 proc. ankietowanych słucha nowości muzycznych przez radio,
- Tylko 25 proc. respondentów słucha muzyki on-line,
- 14 proc. słucha nowości w TV,
- Komputer jest obecnie najpopularniejszym urządzeniem do słuchania muzyki (81 proc.),
- Tylko 21 proc. kiedykolwiek słuchało muzyki ze swojej komórki.
- 43 proc. respondentów przyznaje, że nie było na koncercie w ciągu ostatnich 3 miesięcy,
- Kolejne 43 proc. było na tylko jednym lub dwóch koncertach,
- 51 proc. było kiedykolwiek na festiwalu.
- 35 proc. uważa to zjawisko za pozytywne, ponieważ zazwyczaj oznacza to lepsze zespoły i zaplecze techniczne,
- 32 proc. nie obchodzi wcale czy impreza jest sponsorowana czy nie,
- 28 proc. nie ma nic przeciwko dopóki marka jest stosowna, dobrze dobrana.
Badanie zostało przeprowadzone w 11 krajach, objęło ono: UK, Niemcy, Włochy, Francja, Hiszpania, Grecja, Holandia, Belgia, Portugalia, Szwecja i Norwegia. Wykorzystano w nim techniki jakościowe, ilościowe, badanie on-line oraz wywiady eksperckie.
Przeczytaj także:
Rosną wydatki Polaków na aktywny wypoczynek
![Rosną wydatki Polaków na aktywny wypoczynek Rosną wydatki Polaków na aktywny wypoczynek](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/wypoczynek/Rosna-wydatki-Polakow-na-aktywny-wypoczynek-63344-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
młodzież, młodzi ludzie, metody spędzania wolnego czasu, styl życia Polaków, relaks, rozrywka