Dobre wyniki Gadu-Gadu w I kw. 2007
2007-04-27 10:33
Spółka Gadu-Gadu S.A. zanotowała w I kwartale 2007 roku wzrost przychodów uzyskując 4 mln 143 tys. zł przychodu netto i osiągając 1 mln 872 tys. zł zysku netto. 89% przychodów netto ze sprzedaży stanowią usługi reklamowe, a 11% - usługi telekomunikacyjne.
Przeczytaj także: Moja Generacja dla społeczności Gadu-Gadu
Wzrost przychodów Spółka zawdzięcza m.in. wdrożeniu na początku stycznia 2007 roku własnego Biura Reklamy, które przejęło całkowitą sprzedaż powierzchni reklamowych w sieci Gadu-Gadu, prowadzoną dotychczas, do 2006 roku przez zewnętrznych partnerów.W wyniku dostosowania oraz rozszerzenia oferty reklamowej wprowadzane zostały niestandardowe formy reklamy również w oparciu o nowe usługi: Gadu Radio, serwis społecznościowy MojaGeneracja.pl, czy telefonię Gadu nagłos.
Na koniec pierwszego kwartału 2007 Spółka zwiększyła liczbę kanałów muzycznych w Gadu Radio z 11 do 15. Dzienna liczba słuchaczy Gadu Radio wzrosła z 150 000 do przeszło 250 000. Tygodniowa słuchalność Gadu Radio wzrosła w ciągu I kwartału 2007 r. z 350 000 do przeszło 500 000 słuchaczy tygodniowo.
W połowie lutego 2007 Spółka uruchomiła nową odsłonę portalu społeczności użytkowników Gadu-Gadu - serwis MojaGeneracja.pl. Zastąpił on powstały w 2005 roku serwis Generacja.Gadu-Gadu.pl. W ramach funkcjonalności oferowanych przez serwis MojaGeneracja.pl użytkownicy portalu mogą pisać blogi, publikować zdjęcia i wideo, tworzyć grupy dyskusyjne.
W połowie kwietnia Spółka udostępniła najnowszą wersję swojego czołowego produktu – komunikator Gadu-Gadu w wersji 7.7. Wersja ta, zachowując tradycyjne rozmowy tekstowe, oferuje również możliwość rozmów głosowych i telefonicznych w oparciu o Internet – usługa nazwana Gadu naGłos jest dostępna z poziomu komunikatora i pozwala na wykonywanie cenowo konkurencyjnych połączeń telefonicznych na numery telefonów stacjonarnych i komórkowych w Polsce i za granicą. Wraz z wydaniem najnowszej wersji komunikatora Gadu-Gadu 7.7 użytkownicy mogą wykonywać bezpłatne połączenia telefoniczne pomiędzy numerami GG w sieci blisko 6 milionów osób.
Według danych opublikowanych przez Megapanel PBI/Gemius, z komunikatora Gadu-Gadu w lutym 2007 korzystało 5,72 mln osób. Oznacza to, że w stosunku do stycznia br. przybyło blisko 300 tys. nowych użytkowników Gadu-Gadu.
Przeczytaj także:
Google w Gadu-Gadu
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl