Internet w Polsce i na świecie 2006
2007-05-04 00:03
Przeczytaj także: Polski rynek internetowy
Konsumenci online
Polscy internauci to osoby zwykle majętne o wyższym statusie społecznym, oraz osoby dobrze wykształcone. Wśród osób powyżej 18 roku życia 22,5 proc. posiada wyższe wykształcenie, jedynie 0,9 proc. Internautów deklaruje wykształcenie podstawowe.
Jedna trzecia internautów w Polsce to prywatni przedsiębiorcy, przedstawiciele kadry kierowniczej, reprezentanci wolnych profesji lub pracownicy biurowi.
Biorąc pod uwagę płeć internautów, można zaobserwować w ostatnich latach znaczący wzrost odsetka kobiet korzystających z Internetu. W 1999 roku liczba mężczyzn korzystających z Internetu była dwa razy większa niż kobiet (65,4 proc. i 34,6 proc.). W 2006 roku proporcje te znacznie się wyrównały i wyniosły 51 do 49 proc.
Czas spędzony w sieci przez Polskich Internautów
Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w grudniu 2006 przeciętny użytkownik Internetu spędzał w sieci 28 godzin i 23 minuty miesięcznie. Oznacza to wzrost o 5 godzin w stosunku do roku 2005. Według prognoz, jeśli taka dynamika się utrzyma, to w 2007 roku polski Internauta będzie przeznaczał na Internet średnio ponad godzinę dziennie.
fot. mat. prasowe
Wartość polskiego rynku reklamy online w 2006 roku wyniosła 215 mln zł (nie wliczając barterów). Dla porównania w 2005 roku wartość tego rynku kształtowała się na poziomie 135 mln.

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl