Internet w Polsce i na świecie 2006
2007-05-04 00:03
Przeczytaj także: Polski rynek internetowy
fot. mat. prasowe
W 2006 roku liderem pod względem zasięgu była witryna Gogle, którą każdego miesiąca odwiedzało około 80 proc. polskich internautów, co w listopadzie 2006 przełożyło się na 11 mln użytkowników.
Rynek handlu elektronicznego
Według badania Gemius, odsetek internautów, którzy kiedykolwiek dokonali zakupów w Internecie wyniósł 55 proc. W porównaniu z 2005 rokiem był to wzrost o 14 punktów procentowych. Wyniki badań wskazują również, iż to aukcje cieszą się większą popularnością wśród internautów (77 proc. kupujących w sieci) niż sklepy internetowe (57 proc.). Jak podaje serwis Sklepy24.pl, pod koniec 2006 roku, w polskim Internecie istniało niemal 200 sklepów.
Serwisy Web 2.0
Strony internetowe oparte na Web 2.0 cieszą się obecnie ogromną popularnością. Liderem jeśli chodzi o Web 2.0 są blogi, jak wynika ze statystyk, serwis Technorati w kwietniu 2006 roku odnotował 35,3 mln blogów.
Do ściągnięcia: .

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl