Rynek telekomunikacyjny 2006
2007-05-07 00:25
Przeczytaj także: Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2011
Procent osób, które posiadają więcej niż jeden telefon komórkowy, zgodnie z wynikami badań z grudnia 2006 r. to ok. 11% użytkowników.Jak wynika z raportu, tempo przyrostu liczby abonentów w latach 2006/2005 wyniosło 25,6% i było nieznacznie mniejsze niż w latach 2005/2004 kiedy to wynosiło 26,4%.
Struktura rynku w 2006 roku nie uległa znaczącym zmianom, wszyscy trzej operatorzy nadal posiadają bardzo zbliżone do siebie udziały rynkowe.
fot. mat. prasowe
Rynek usług dostępu do sieci Internet w Polsce w roku 2006 charakteryzował znaczny wzrost liczby osób korzystających z Internetu oraz spadek (średnio o około 40%, w poszczególnych przypadkach nawet 70%) cen szerokopasmowego dostępu do Internetu przy jednoczesnym wzroście popularności tych usług.
W grudniu 2006 roku (w stosunku do grudnia 2005 roku) liczba łączy umożliwiających stały i zarazem szerokopasmowy dostęp do sieci Internet ogółem wzrosła o ok. milion linii, co stanowiło wzrost ich liczby o 96,34%. Wzrost ten spowodowany był zarówno uruchomieniem nowych linii (ponad 750 tysięcy) jak i zaadaptowaniem pewnej części linii wąskopasmowych do przesyłu z prędkościami większymi od 144 kbit/s (ponad 250 tysięcy linii).
W roku 2006 nadal najpopularniejszą formą dostępu do sieci Internet w gospodarstwach domowych była usługa neostrada tp oparta na technologii DSL. Kolejnymi pod względem popularności formami dostępu były: modem kablowy TVK oraz sieci oparte na technologii LAN- Ethernet.
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2011
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
rynek telekomunikacyjny, telekomunikacja, rynek telefonii komórkowej, telefonia stacjonarna