Europejczycy ignorują reklamy internetowe
2007-05-16 00:28
Europejczycy zdążyli się już przyzwyczaić do reklam internetowych. Zaledwie 2 na 1 000 oglądanych przez internautów bannerów jest klikanych przez użytkowników z Europy - wynika z raportu opracowanego przez ADTECH.
Przeczytaj także: Reklamy internetowe pop-up na oku UOKiK
Obecny współczynnik CTR bannerów (0,18 proc.) jest najniższy od czasu kiedy firma rozpoczęła swoje badania w 2004 r. Wtedy ich CTR wynosił 0,33 proc.Badania ADTECH wskazują, że użytkownicy najczęściej klikają na reklamy wideo (przeciętny CTR - 4,6 proc.) oraz reklamy typu pop-up i layer (CTR - 0,6 proc.). Internauci częściej klikają też na tradycyjne bannery (CTR - 0,2 proc.) niż na reklamy w większym formacie, takie jak skyscraper (CTR - 0,11 proc.) czy leaderboard (CTR - 0,12 proc.).
Według badań to Francuzi i Włosi najchętniej klikają w reklamy (CTR Francuzów - 0,24 proc., Włochów - 0,23 proc.). Wygenerowany przez nich współczynnik klikalności jest 2 razy wyższy niż CTR Duńczyków czy Finlandczyków, który wynosi 0,1 proc.
- Przyczyną coraz niższych współczynników CTR bannerów jest to, że internauci przyzwyczaili się w ostatnich latach do reklam internetowych. Bannery są obecnie czymś powszechnym w sieci - przyznaje Dirk Freytag, CEO ADTECH. - Potrzebne są nowe formaty, takie jak reklamy wideo, które przyciągną uwagę użytkowników i wygenerują kliknięcia.
W ramach badania ADTECH monitorował 4 tys. stron internetowych od stycznia do marca 2007 r.
Przeczytaj także:
Reklama w internecie, telewizji i w radio IX 2024
oprac. : Mediarun.pl
Więcej na ten temat:
reklamy internetowe, reklama online, reklama w internecie, rynek reklamy internetowej