Największe badanie Internautów
2003-06-19 00:12
Firma badawcza Global eMarketing (GeM), specjalizująca się w badaniach Internetu, rozpoczęła na zlecenie Polskich Badań Internetu (PBI) największe dotychczas badanie użytkowników Sieci w Polsce. Projekt ten jest bezprecedensowy na polskim rynku ze względu na skalę prowadzonej akcji rekrutacyjnej oraz zamierzoną, docelową wielkość panelu, który ma być stworzony.
Przeczytaj także: Polacy złapani w sieć
Celem badania jest dostarczenie wiarygodnych danych o ruchu na polskich witrynach internetowych, określenie wielkości ich widowni, profilu społeczno demograficznego oraz intensywności korzystania z nich przez internautów (m.in. określenie czasu, liczby wykonywanych odsłon, wizyt).Ze względu na możliwość wykorzystania mechanizmów bezpośredniej komunikacji z użytkownikami Internetu wybrano metodę rekrutacji online uczestników badania. Ankiety rekrutacyjne wyświetlać będą się na wybranych metodą losowania systematycznego komputerach użytkowników Internetu.
Trzymiesięczna faza rekrutacji do badania obejmie w pierwszym rzędzie witryny firm zrzeszonych w PBI - spółce założonej w celu stworzenia wiarygodnej i uwzględniającej realia polskiego rynku metody pomiaru Internetu. Ankiety rekrutacyjne wyświetlać będą się na witrynach Gazeta.pl, INTERIA.PL, Onet.pl, Rzeczpospolitej OnLine oraz Wirtualnej Polski, których łączny miesięczny zasięg wynosi ok. 93% (wg danych systemu Gemius) ogółu polskich użytkowników Internetu.
Celem akcji rekrutacyjnej jest zachęcenie użytkowników Internetu do uczestnictwa w panelu. Po wypełnieniu ankiety internauta pobiera z serwera firmy badawczej i instaluje na własnym komputerze specjalny program (NetPanel), który umożliwia udział w badaniu. Badanie właściwe, będące wynikiem prowadzonej akcji rekrutacyjnej, będzie mieć charakter ciągły.
Ze względu na planowaną bardzo dużą liczbę uczestników panelu badanie prowadzone jest przy wykorzystaniu unikalnych technologii i metod badawczych. Dzięki temu możliwe będzie zaprezentowanie wiarygodnych wyników zarówno na witrynach o dużej jak i małej oglądalności.
Przeczytaj także:
Ceny złota i ropy najbardziej interesują Polaków w internecie
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
badania internautów