Branża PR w mediach IV 2007
2007-05-20 00:02
Przeczytaj także: Branża PR w mediach III 2007
W kwietniu 2007 roku zostało opublikowanych aż 209 artykułów dotyczących branży public relations. Było to o 53 materiały więcej niż w marcu tego roku i aż o 103 więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. 16 publikacji to materiały z radia i telewizji, pozostałe to materiały prasowe. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się Rzeczpospolita. Większość materiałów pochodziła z mediów informacyjnych. 110 publikacji zamieszczono w mediach regionalnych, pozostałe – w ogólnopolskich.fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.
W kwietniu najwięcej uwagi w mediach poświęcano zagadnieniom CSR-u. Temat CSR-u wywołało opublikowanie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2006”. Biznes Warszawski cytował Bolesława Roka, wiceprezesa FOB, który zauważył, że chociaż zaangażowanie społeczne firm rośnie, to jednak: „w dalszym ciągu biznes cieszy się w Polsce niskim stopniem zaufania, a nieodpowiedzialność w interesach wciąż jest opłacalna”.
Tematyce CSR-u został też poświęcony artykuł w Manager Magazin, który opublikował wyniki ankiety na temat praktycznego zastosowania idei odpowiedzialnego biznesu wśród polskich przedsiębiorstw. „CSR to niby idea już u nas zadomowiona, ale o jej zasadach i wdrażaniu spora część nawet największych polskich firm opowiada bez zapału” – napisano w magazynie.
Publikacje dotyczyły również rynku pracy dla PR-owców i odnosiły się do raportu na ten temat przygotowanego przez wortal PRoto, dzięki któremu medium było cytowane siedem razy. O rekordowej w tym miesiącu liczbie ogłoszeń o pracę skierowanych do specjalistów ds. komunikacji pisały m.in. Gazeta Współczesna, Życie Warszawy, Nowa Trybuna Opolska, Gazeta Olsztyńska i Puls Biznesu, który cytował w tym kontekście Norberta Kilena (On Board PR): „Na rynku pracy mamy obecnie do czynienia z przewagą popytu nad podażą. Doświadczeni konsultanci, którzy szukają pracy w public relations nie powinni mieć problemu z jej znalezieniem”.
fot. mat. prasowe
![Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/monitoring-mediow/Branza-PR-w-mediach-IV-2010-47356-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl