Konsumenci i podejmowanie decyzji
2007-05-18 01:07
Przeczytaj także: Jakość obsługi: cena i oferta najważniejsze
fot. mat. prasowe
Wpływ na zajęcia stanowiska w sprawach i wpływ na opinię o markach i produktach.
- Rekomendacja znajomych, rodziny czy kolegów z pracy skłania prawie trzy czwarte (72 proc.) rzeczników do wspierania spraw czy inicjatyw. Organizacje charytatywne i proekologiczne potrafią bardziej zmobilizować do aktywnego popierania swoich postulatów Europejczyków, niż konsumentów z innych kontynentów. Z kolei do konsumentów z Azji bardziej przemawia postaci celebrities.
- Większość rzeczników na świecie (87 proc.) rekomenduje marki/produkty w oparciu o własne doświadczenie. Konsumenci w Europie chętniej rekomendują marki lub produkty na podstawie według ceny i zaangażowania firmy w działania na rzecz ważnych spraw i problemów, podczas gdy konsumenci z Azji i Pacyfiku częściej opierają się na ocenach/analizach dokonywanych przez media i inne źródła informacji, oraz na reklamie.
fot. mat. prasowe
Informacje o badaniu
Weber Shandwick przeprowadził badanie z udziałem 583 konsumentów, w wieku 21 lat i więcej, w dziewięciu krajach: Australii, Chinach, Hiszpanii, Japonii, Niemczech, Singapurze, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Badanie przeprowadzone zostało online przez KRC Research w dniach 13 – 26 marca 2007. Margines błędu wynosi ±4.1 punktu procentowego.
Przeczytaj także:
Polski konsument a zakupy: cena ważna dla 95% Polaków
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl