Podravka kupiła Warzywko
2007-05-17 13:53
Podravka podpisała umowę z firmą Kamis-Przyprawy S.A. dotyczącą zakupu marki Warzywko, jednej z wiodących marek na krajowym rynku przypraw uniwersalnych. Wraz z marką Warzywko do portfolio Podravki trafi również Perfecta - marka przypraw uniwersalnych produkowanych na rynek rosyjski, ukraiński i rumuński.
Przeczytaj także: Rynek przypraw w Polsce
„Podravka zdecydowała się na zakup marki Warzywko, gdyż pragnie kontynuować swoją specjalizację w kategorii przypraw uniwersalnych – powiedział Darko Marinac, Prezes Zarządu Podravka d.d. „Będzie to możliwe, gdyż Warzywko jest trzecią najmocniejszą marką przypraw uniwersalnych w Polsce, a jej udział rynkowy wynosi ponad 10%. Ponadto Warzywko otwiera nam drogę do segmentu „medium”, w którym na polskim rynku nie byliśmy do tej pory obecni. Zapewnia również rozszerzenie grupy konsumentów oraz portfolia produktów” – dodał Darko Marinac.Cechą charakterystyczną Warzywka jest zielony kolor opakowania odróżniający tę przyprawę od produktów konkurencyjnych, których opakowania zdominował kolor niebieski, wprowadzony przez Vegetę. Ponadto Warzywko posiada własną, wyróżniającą strategię pozycjonowania i charakterystyczny segment konsumentów. Pod marką Warzywko, oprócz przyprawy uniwersalnej i jej trzech wersji smakowych, Podravka przejmie także dodatkową kategorię – kostki bulionowe.
Zakup nowych marek doprowadzi do zwiększenia produkcji w fabryce Podravki zlokalizowanej w Kostrzynie nad Odrą. Szacuje się, że produkcja w polskiej fabryce wzrośnie nawet o ponad 20%.
KAMIS-PRZYPRAWY S.A. podjął decyzję o wyłączeniu ze swojego portfela marek Warzywko oraz Perfecta, zgodnie z przyjętą przez Spółkę strategią koncentracji działań na inwestycjach i rozwoju produktów pod markami KAMIS i GALEO. Głównym celem Spółki na najbliższe lata jest rozwój i innowacje marek w kategoriach rynkowych: przyprawy tradycyjne, sosy i mokre dodatki smakowe, etniczne produkty kulinarne oraz produkty z kategorii żywności „fit & wellness”.
W kategorii przypraw tradycyjnych (przyprawy jednorodne, mieszanki przyprawowe) KAMIS-PRZYPRAWY S.A. posiada ponad 50% rynku (marki KAMIS i GALEO). Spółka planuje intensyfikację działań w tej kategorii ze szczególnym uwzględnieniem inwestycji w łańcuch pozyskiwania surowca na świecie, m.in. w roku 2006 KAMIS powołał spółkę rolną AgroCondimentos Peru S.A.C. w Peru oraz planuje organizację kolejnych spółek.
W kategorii sosy i mokre dodatki smakowe (musztardy, sosy paprykowe, itp.) KAMIS-PRZYPRAWY S.A. posiada w musztardach główne udziały rynkowe, które wynoszą ponad 31%.
Przeczytaj także:
McCormick przejmie spółkę Kamis
![McCormick przejmie spółkę Kamis [© Syda Productions - Fotolia.com] McCormick przejmie spółkę Kamis](https://s3.egospodarka.pl/grafika/McCormick/McCormick-przejmie-spolke-Kamis-d8i3B3.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl