Brytyjczycy wolą banki online
2003-06-22 00:17
Sektor bankowości online w Wielkiej Brytanii kontynuuje dynamiczny wzrost na poziomie 65% rocznie - wynika z raportu firmy Hitwise. Strony bankowe generują już 1,42% całkowitego ruchu w Internecie, w porównaniu z 0,86% w maju ubiegłego roku. Silny wzrost popularności rozliczeń online zbiega się w czasie z coraz większą troską Brytyjczyków o poziom osobistego zadłużenia w bankach.
Przeczytaj także: Kto odpowiada za bezpieczeństwo IT w bankach?
Holenderski bank ING, który w ubiegłym miesiącu uruchomił na Wyspach swój internetowy oddział, przyłączył się do ostrej rywalizacji w sektorze bankowości online w Wielkiej Brytanii. Jednak pomimo ogromnych nakładów na promocję i rozwój, pierwsze wskaźniki pokazują że ING Direct nie stało się zagrożeniem dla dominującego na rynku online banku Egg.Egg to wciąż najbardziej popularny bank internetowy, posiadający 5,9% udziałów w sektorze bankowości online na Wyspach. Co zadziwiające, w minionym tygodniu ING Direct znalazlo się dopiero na 37. miejscu rankingu najpopularniejszych banków w Internecie, obejmując około 0,46% udziałów w rynku. Pomimo tego, ING Direct miało najwyższy odsetek ocen pozytywnych, a 7,34% odwiedzających strony tego banku wyraziło zamiar powrotu do niego. ING Direct także najdłużej "trzyma" przy sobie odwiedzających, średni czas przebywania na stronach tego banku wynosi 5 minut i 53 sekundy.
Najaktywniejszymi Internautami, którzy zarządzają swoimi finansami w sieci, są osoby w przedziale wiekowym od 25 do 44 lat, którzy stanowią 56% wszystkich klientów, zaś odsetek kobiet rozliczających się w sieci wynosi 46%. Najpopularniejszym dniem załatwiania spraw w bankach online jest poniedziałek.
Przeczytaj także:
10 kluczowych zasad korzystania z bankowości elektronicznej
oprac. : 4Press