Cognos: Metrics Manager zarządza wydajnością
2002-10-29 19:05
Firma Cognos, poprzez swojego partnera na polskim rynku firmę Mineral Midrange, wprowadza nowy produkt - Metrics Manager. Aplikacja umożliwia mierzenie wydajnosci, analizowanie związków i zależności pomiędzy osiągniętym efektem, założonymi celami i różnymi metodami ich realizacji. Pozwala ona na sporządzanie budżetów, prognoz i różnego typu analiz, bez koniecznosci mozolnej pracy ręcznej integrujacej arkusze kalkulacyjne i róznego rodzaju programy prezentacyjne.
Przeczytaj także: Oracle o zarządzaniu wydajnością
Cognos wprowadził na rynek nowy produkt - Cognos Metrics Manager, rozwiązanie do scorecardingu, umożliwiające monitorowanie i zarządzanie strategią przedsiębiorstwa. Cognos Metrics Manager jest kolejnym narzędziem w ofercie Cognosa, umożliwiającym monitorowanie i zarządzanie wydajnością przedsiębiorstwa (CPM - Corporate Performance Management).Współczesne organizacje są zmuszone do sporządzania budżetów, prognoz i analiz za pomocą arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji, które wymagają dużego wkładu pracy ręcznej przy jednoczesnej, trudnej integracji różnych aplikacji. Cognos Metrics Manager umożliwia mierzenie wydajności, analizowanie związków i zależności pomiędzy osiągniętym efektem, założonymi celami i różnymi metodami ich realizacji.
Aplikacja daje pracownikom dostęp do wszystkich danych i wskaźników bezpośrednio powiązanych ze strategią przedsiębiorstwa.
Cognos Metrics Manager ułatwia wdrażanie różnych strategii jakościowo-ilościowych przedsiębiorstwa, takich jak Six Sigma, Balanced Scorecard, Total Quality Management (TQM), ISO 9000 a także, wraz z pozostałymi rozwiązaniami firmy Cognos, umożliwia zarządzanie tymi strategiami. Metrics Manager jest gotowy do natychmiastowego wdrożenia (out-of-the-box).
Cognos Metrics Manager to:
1. Performance Management:
- formułowanie strategii w postaci ważnych, znaczących celów,
- łączenie strategii, ludzi i efektów za pomocą wskaźników,
- stosowanie dowolnej koncepcji jakościowej lub wydajnościowej firmy.
2. Metrics Management:
- konsolidacja danych z zewnętrznych źródeł w zwartym systemie zależnych wskaźników biznesowych,
- definiowanie, konfiguracja, współdzielenie i łączenie miar,
- pojedyncze logowanie w celu łatwiejszego dostępu.
3. Performance Edge:
- śledzenie problemów związanych z wydajnością według procesów, które je wywołały,
- określanie, jak efektywność jednego działu wpływa na wyniki pozostałych.
oprac. : Grzegorz Gacki / CentrumPrasowe.net