Last.fm sprzedany za 280 mln USD
2007-06-01 01:02
Amerykański koncern CBS kupił serwis społecznościowy Last.fm za 280 mln dolarów. Obecna ekipa Last.fm, w tym założyciele Martin Stiksel, Richard Jones i Felix Miller, pozostaną w Londynie i będą nadal prowadzić serwis na warunkach ustalonych przez obie strony. Będą także współpracować z CBS nad rozszerzeniem obecności koncernu w sieci.
Przeczytaj także: Moja Generacja dla społeczności Gadu-Gadu
CBS jest kolejnym koncernem, który zdecydował się na zakup serwisu tworzonego w nurcie web 2.0. W 2005 r. News Corp. zakupiło portal MySpace za 580 mln dol., rok później Google wydał 165 mld dol. na zakup serwisu YouTube.Last.fm to brytyjski serwis cieszący się szczególnie dużą popularnością w takich krajach jak Niemcy, USA, Brazylia, Japonia i Polska. Powstał 5 lat temu, obecnie ma już ponad 15 mln aktywnych użytkowników. Serwis umożliwia użytkownikom kontaktowanie się z członkami społeczności o podobnych preferencjach muzycznych, tworzenie własnych stacji radiowych i oglądanie wideoklipów. Posiada również unikalny system, który śledzi upodobania muzyczne słuchaczy i na ich podstawie rekomenduje utwory innym użytkownikom.
CBS jest właścicielem 179 stacji radiowych w USA, co czyni go największym koncernem radiowym w kraju. Głównym argumentem przemawiającym za kupnem Last.fm był dla CBS fakt, że jest to jedna z najszybciej rozwijających się obecnie internetowych społeczności muzycznych. Dzięki Last.fm koncern chce dotrzeć do młodszych odbiorców.
Przeczytaj także:
Fala włamań na konta Instagram
oprac. : Mediarun.pl