Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007
2007-06-11 01:32
Przeczytaj także: Biznes w polskim internecie
Pod względem dynamiki wzrostu liczby odsłon w pierwszym kwartale 2007 roku w stosunku do pierwszego kwartału 2006 roku powyżej średniej rynkowej, która wynosiła +71%, znalazły się: Bankier.pl (+242%) oraz serwisy biznesowe IDG (+95%), natomiast poniżej średniej wszystkie sekcje portali biznesowych oraz Money.pl (+64%).
fot. mat. prasowe
Sekcje biznesowe portali horyzontalnych
Kolejność sekcji biznesowych portali horyzontalnych w rankingu badania Megapanel PBI/Gemius w kategorii Biznes, Finanse, Prawo jest po pierwszym kwartale 2007 roku identyczna jak w analogicznym okresie 2006 roku i można powiedzieć, że w tej kwestii pomiędzy sekcjami biznesowymi portali horyzontalnych od długiego czasu panuje status quo. Na przestrzeni 12 miesięcy, najszybciej pod względem liczby użytkowników, rosła sekcja biznesowa Onet.pl (+25%), a tuż za nią uplasowała się sekcja biznesowa Interia.pl (+24%). Na trzecim i czwartym miejscu pod względem dynamiki wzrostu wśród sekcji biznesowych portali horyzontalnych znalazły się odpowiednio sekcje należące do portali: Gazeta.pl (+23%) i Wirtualna Polska (+21%).
Pod względem liczby odsłon sekcja biznesowa portalu Onet.pl (+57%) rozwijała się najbardziej dynamicznie. Drugie miejsce pod względem dynamiki zajęła sekcja biznesowa portalu Wirtualna Polska (+43%), co pozwoliło jej wyprzedzić pod względem liczby odsłon sekcję biznesową portalu Interia.pl (w jej przypadku wzrost wyniósł jedynie +26%). Najwolniej na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy pod względem liczby odsłon rosła sekcja biznesowa portalu Gazeta.pl (+9%).
Portale i witryny niezależne
W przeciwieństwie do względnie stabilnej sytuacji w obszarze sekcji biznesowych portali horyzontalnych istotne zmiany zachodzą wśród portali i witryn niezależnych wchodzących w skład kategorii Biznes, Finanse, Prawo. Są to zmiany zarówno w znaczeniu witryn jak i w ich biznesowych powiązaniach.
Przeczytaj także:
Popularność serwisów wideo

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl