Blip w Gadu-Gadu
2007-06-13 01:25
Blip - polski projekt łączący mikrobloging z komunikowaniem się w kręgu znajomych – będzie rozwijany przez spółkę Gadu-Gadu, która nabyła prawa do serwisu. Nad rozwojem Blipu pracują jego założyciele Marcin Jagodziński i Zbigniew Sobiecki, którzy dołączyli do zespołu Gadu-Gadu S.A.
Przeczytaj także: ZUS na Blipie
Blip – (skrót od: Bardzo Lubię Informować Przyjaciół) – to serwis łączący w sobie blogowanie, czatowanie, powiadamianie znajomych i nawiązywanie nowych znajomości. Dzięki Blipowi użytkownicy mogą być w stałym kontakcie ze swoimi znajomymi, dzieląc się krótkimi informacjami o tym, co w danej chwili dzieje się wokół nich, zarówno za pośrednictwem komputera, jak i komórki. Jest to również narzędzie do wielokanałowej dystrybucji treści, platforma umożliwiająca tworzenie mobilnych serwisów informacyjnych, a także miejsce prowadzenia działań marketingowych opartych na zgodzie użytkowników.– Blip pozwala na szybkie publikowanie tekstu, wideo czy zdjęć prosto z komórki na stronie użytkownika w serwisie. Możemy być w stałym kontakcie z grupą znajomych – mówi Marcin Jagodziński, jeden z twórców serwisu Blip – Z funkcjonalności serwisu można korzystać nie tylko za pośrednictwem przeglądarki WWW, ale także komórek i komunikatorów, np. Gadu-Gadu.
Tzw. mikrobloging zyskał już popularność za granicą. Blip wpisuje się w te tendencje, wzbogacając je o możliwości szybkiej komunikacji pomiędzy użytkownikami serwisu znane z serwisów czatowych czy komunikatorów.
Obecnie Blip jest udostępniony w wersji beta. Po zakończeniu etapu testów, zostanie udostępniony wszystkim internautom.
Przeczytaj także:
Mikroblogi coraz popuplarniejsze
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl