Branża PR w mediach V 2007
2007-06-14 02:02
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2007
W maju 2007 roku zostało opublikowanych 151 artykułów dotyczących branży public relations. 17 z nich to materiały z radia i telewizji, pozostałe to publikacje prasowe. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza wraz z jej regionalnymi wydaniami. Większość materiałów pochodziła z mediów informacyjnych. 72 materiały zamieszczono w mediach regionalnych, pozostałe – w ogólnopolskich.fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.
W maju media najwięcej uwagi poświęciły zagadnieniom PR-u Polski. Publikacje związane z tą tematyką można podzielić na dwie grupy: materiały o działaniach promocyjnych miast oraz wizerunku kraju. Liczne informacje o inicjatywach, których celem jest promocja i kształtowanie wizerunku miejscowości dotyczyły m.in. Krakowa, Lublina, Katowic, Szczecina, Łodzi i Warszawy. Dziennikarze często cytowali rzeczników prasowych i pracowników biur promocji lokalnych urzędów, dzięki czemu wśród osób najczęściej cytowanych w niniejszym raporcie znaleźli się Waldemar Bojarun, rzecznik UM Katowice oraz Michał Krawczyk, szef Biura Marketingu Miasta Lublin.
W maju media poruszały też temat wizerunku Polski na arenie międzynarodowej. Olga Sobolewska i Michał Stangret w Metrze porównywali zaangażowanie polskich władz w kształtowanie wizerunku kraju ze standardami światowymi. „Rok temu - zaraz po »aferze kartoflanej«- stworzono urząd, który miał się wreszcie zająć sprawami związanymi z promocją i ochroną dobrego imienia Polski w świecie” piszą autorzy. Jak swoją rolę widzi przedstawiciel tego urzędu, Robert Szaniawski? „Moje sprawowanie tej funkcji widzę w ten sposób, że będę używał technik bezkosztowych. W zespole mamy dwie osoby i nie mamy budżetu. Patrząc realnie na to, co mogę zrobić, to planuję stworzyć bazę danych dziennikarzy, którzy piszą o Polsce i którzy się Polską interesują, z którymi będę korespondować”.
fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane/wzmiankowane osoby w kontekście PR.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl