Onkyo stawia na Internet
2003-06-29 00:08

© fot. mat. prasowe
Japońska firma Onkyo - znany producent sprzętu audio - pracuje nad nową generacją seciowych urządzeń audiowizualnych. Na ich potrzeby opracowano specjalny protokół sieciowy "Net-Tune", który Onkyo chce sprzedawać także innym producentom.

fot. mat. prasowe
"To po prostu jeden ze sposobów dostarczenia sygnału do odtwarzacza. Naszym zadaniem jest stworzenie interfejsów, które pozwolą użytkownikom na dostęp do wybranych przez nich materiałów – nieważne, z jakiego źródła będą one pochodzić" – mówi Sekiya.
Protokół Net-Tune po raz pierwszy został zastosowany w przeznaczonym do zestawów kina domowego wzmacniaczu Onkyo TX-NA 900, który w japońskich sklepach pojawił się pół roku temu. Drugim produktem Onkyo z obsługą protokołu Net-Tune był sieciowy odtwarzacz NC-500. Firma zapowiada już kolejne produkty. Zaletą Net-Tune jest przede wszystkim jego szybkość, a także niewielkie wymagania stawiane serwerom, na których przechowywany jest pobierany przez sprzęt AV materiał. Aplikacja „waży” zaledwie 140KB, co jest szczególnie istotne przy korzystaniu z komputerów domowych.
Onkyo oczekuje, że oprócz wykorzystania Net-Tune w sieciach domowych, gdzie protokół umożliwi pełną wymienność danych pomiędzy komputerami i wszystkimi urządzeniami audio-wideo, standard upowszechni się też w płatnych serwisach internetowych. Szef Onkyo jest bowiem przekonany, że w przyszłości Internet stanie się jednym z podstawowych mediów dystrybucji muzyki. Aby to przyspieszyć, firma chce zmienić negatywny wizerunek plików MP3 wśród audiofili. Dlatego urządzenia z protokołem Net-Tune posiadają zintegrowane obwody "czyszczące" z szumów dźwięk skompresowany do formatu MP3.