Internet przyszłością rynku informacyjnego
2007-06-25 00:50
Przeczytaj także: Prasa czy Internet?
Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu stwierdzili, że już za 5 lat internetowe serwisy informacyjne staną się głównym źródłem informacji w USA, we Francji, Włoszech, Hiszpanii i Australii. Z telewizyjnych stacji informacyjnych, jako z głównego źródła informacji, będą korzystać jedynie Brytyjczycy oraz Niemcy.HarrisInteractive informuje, że połowa dorosłych w Australii i Niemczech, 54 proc. Francuzów, 56 proc. Amerykanów oraz 58 proc. Hiszpanów korzysta z internetowych serwisów informacyjnych przynajmniej raz dziennie.
Chociaż w wyścigu o odbiorcę nastawionego na informację zdecydowanie wygrywa telewizja oraz internet to ważnym i cenionym źródłem nadal pozostaje prasa drukowana. 4 na 10 respondentów w USA przyznało, że każdego dnia czyta prasę codzienną. Najpoważniejsze dzienniki czyta 6 proc. respondentów w Wielkiej Brytanii i we Włoszech, a 13 proc. - w Hiszpanii i w Niemczech. Prawie połowa pełnoletnich Hiszpanów (48 proc.) oraz 46 proc. Niemców określa siebie jako regularnych czytelników (czytają prasę co najmniej 5 razy w tygodniu). 39 proc. Amerykanów, 35 proc. Brytyjczyków, 34 proc. Włochów oraz 33 proc. Australijczyków również przyznaje, że regularnie czyta prasę.
Według respondentów głównym powodem, dla którego ludzie niechętnie sięgają po gazety jest brak czasu na ich przeczytanie. Tak odpowiedziało 58 proc. Amerykanów, 57 proc. Francuzów, 56 proc. Niemców i 66 proc. Australijczyków. Z kolei dla 54 proc. Brytyjczyków i Hiszpanów główną przyczyną nieczytania prasy codziennej jest to, że prasa jest tendencyjna lub prezentuje zbyt wąski punkt widzenia w tworzonych przez siebie przekazach.
![Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni [© pixabay.com] Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/pomoc-dla-Ukrainy/Pomoc-dla-Ukrainy-900-tys-postow-w-mediach-spolecznosciowych-w-6-dni-243807-150x100crop.jpg)
oprac. : Mediarun.pl