Rzeczpospolita zwyciężyła w majowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowanym przez IMM. Druga lokata należy do Gazety Wyborczej, trzecia - do Dziennika. Wśród tygodników opinii prowadzi Wprost. Do góry pnie się Nasz Dziennik. RMF FM i TVN24 są niezmiennie najbardziej opiniotwórcze spośród stacji radiowych i telewizyjnych, a Onet.pl wśród portali internetowych.
Przeczytaj także:
Najczęściej cytowane media IV 2007
Od 1 do 31 maja na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 7135 przekazów mediowych. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8786 razy (3743 razy w prasie, 3307 w telewizji i 1736 w radiu).
W najnowszym rankingu IMM zwycięzcą jest Rzeczpospolita, która była cytowana 1397 razy. Drugie miejsce zajęła Gazeta Wyborcza, na którą inne media powoływały się 1257 razy. Dziennik, po dwóch miesiącach bycia liderem rankingu, spadł na trzecią pozycję z wynikiem 1051 cytatów.
Rzeczpospolitą cytowano głównie w kontekście rankingów i sondaży, nowych faktów dotyczących zabójstwa Marka Papały oraz ekonomii, rynku i finansów. Tuż za podium znalazł się tradycyjnie Wprost – lider wśród tygodników opinii. Pozycje liderów wśród stacji radiowych i telewizyjnych utrzymują odpowiednio - RMF FM i TVN24. Warto zwrócić uwagę na dużą liczbę cytowań PR1 (155), który uzyskał tak wysoką pozycję, dzięki powołaniom na wypowiedzi premiera Jarosława Kaczyńskiego na temat strajków lekarzy i nauczycieli. Stacja ta była również często cytowana w kontekście polityki polskiej oraz ustawy lustracyjnej. Wśród portali internetowych prym wiedzie już tradycyjnie Onet.pl (120). Zaraz za nim uplasował się portal tvn24.pl (87 cytowań). Portal ten zawdzięcza swą pozycję powołaniom dotyczącym finansowania Fundacji Amicus Europae przez ukraińskiego oligarchę.