ZKDP: Rzeczpospolita traci czytelników
2007-07-08 01:07
Największe dzienniki zanotowały w maju 2007 r. spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Przeczytaj także: ZKDP: Wyborcza zyskuje czytelników
Średnia sprzedaż Faktu w maju 2007 roku kształtowała się na poziomie 502 222 egz. Gazeta zanotowała spadek w porównaniu z majem 2006 roku o 2,11 proc.Gazeta Wyborcza sprzedawała się średnio w 428 583 egz. (spadek o 4,27 proc.), Dziennik - w 192 776 egz. (spadek o 25,58 proc.), Super Expres - w 183 718 egz. (spadek o 6,43 proc.), a Rzeczpospolita - w 162 250 egz. (spadek o 7,46 proc.).
"Na wynikach dzienników w maju zaważył długi weekend, który w tym roku rozciągnął się na cały tydzień, wiec nie zaskoczyło nas obniżenie sprzedaży egzemplarzowej" - mówi Katarzyna Kolanowska, dyrektor promocji Gazety Wyborczej. "Maj zeszłego roku był okresem ostrej walki konkurencyjnej po starcie Dziennika. Wszystkie tytuły wydawały dużo na promocję, co wpłynęło na sprzedaż" - dodaje.
Informacje dotyczące sprzedaży dzienników odnoszą się do pozycji z danych ZKDP nazwanej "rozpowszechnianie płatne razem".
Przeczytaj także:
ZKDP: Gazeta Wyborcza traci czytelników
oprac. : Mediarun.pl