Europejczycy preferują telefonię VoIP
2007-07-21 11:50
Europejczycy chętnie korzystają z tzw. telefonii internetowej opartej na technologii VoIP. Tymczasem Amerykanie zdają się nie doceniać korzyści, jakie płyną z tej formy komunikacji.
Przeczytaj także: Telefonia internetowa wciąż mało popularna
Z raportu firmy In-Stat wynika, że ponad 14 mln Europejczyków zaczęło korzystać z usług VoIP w zeszłym roku, co podwyższyło całkowitą liczbę użytkowników telefonii internetowej do 19 mln. In-Stat prognozuje, że pod koniec tego roku liczba użytkowników w Europie urośnie do 34 mln.W USA zainteresowanie telefonią internetową jest zdecydowanie mniejsze. W zeszłym roku nowymi użytkownikami VoIP zostało zaledwie 4 mln Amerykanów, co oznacza, że z usługi tej korzysta obecnie 10,6 mln osób. Pod koniec 2007 r. liczba użytkowników ma zwiększyć się o połowę i wynieść ok. 15,9 mln. Wartość globalnego rynku usług VoIP w 2006 r. wyniosła 15,4 mld dol., a w 2011 r. ma wzrosnąć do 44 mld dol. USA kontroluje mniej niż 20 proc. tego rynku.
Oferta bezpłatnych bądź znacznie tańszych niż tradycyjne usług telefonicznych nie kusi Amerykanów tak bardzo jak Europejczyków dlatego, że koszt połączeń w Stanach jest dużo mniejszy niż na Starym Kontynencie. Poza tym Amerykanie rzadziej wykonują połączenia zagraniczne.
Słaby popyt na telefonię internetową w USA powoduje, że operatorzy niechętnie inwestują w technologię VoIP. Tracą na tym dostawcy usług VoIP, tacy jak Vonage czy SunRocket. Zamiast skupiać się na nowej technologii amerykańscy operatorzy wydają swoje miliardy na rozwój usług trzeciej generacji, czyli np. możliwość odtwarzania wideo w telefonach komórkowych. Jednak na dłuższą metę całkowita rezygnacja z inwestowania w VoIP może nie wyjść im na dobre. Nie można bowiem całkowicie ignorować nowych technologii.
Przeczytaj także:
Dlaczego warto pokochać VoIP?
oprac. : Mediarun.pl