Gemius: e-commerce w Polsce 2007
2007-07-30 11:49
Przeczytaj także: Konsumenci stawiają na zakupy in-line
Jakich zmian mogą się spodziewać konsumenci w przyszłości? Jak wynika z raportu, zdecydowana większość badanych przedstawicieli sklepów internetowych zakłada w ciągu najbliższego roku rozszerzenie oferty produktów (77 proc.), a ponad połowa zamierza skorzystać z nowego sposobu reklamowania sklepu (53 proc.). Coraz większą wagę polskie e-sklepy wydają się także przywiązywać do budowania lojalności klientów - trzy piąte z nich przygotowało już specjalne oferty dla swoich stałych nabywców (61 proc.), a niemal jedna trzecia planuje je wprowadzić w przyszłości (29 proc.).Według szacunków serwisu Sklepy24.pl, pod koniec 2006 r. w Polsce funkcjonowało około 2500 sklepów internetowych. Znaczną część obrotów polskiego e-commerce – kalkulowaną w 2006 r. na około 5 mld zł – stanowiły jednak przychody platform aukcyjnych, w tym zwłaszcza Allegro.pl. Koniunktura na rynku sprzedaży przez Internet pozwala jednak właścicielom sklepów na optymizm.
Jak pokazują wyniki raportu, zdecydowana większość badanych przedstawicieli sklepów internetowych (76 proc.) przewiduje, że obroty sklepu, w którym pracują, zwiększą się w ciągu następnych 12 miesięcy. W tej grupie co ósmy respondent (12 proc.) prognozuje zwiększenie dochodów o od 50 do 100 proc. Natomiast w opinii 9 proc. badanych obroty firmy wzrosną co najmniej dwukrotnie.
fot. mat. prasowe
Jakie zmiany chcą Państwo wprowadzić w sklepie internetowym /sklepach internetowych w ciągu najbliżs
Badanie postaw internautów względem zakupów w Internecie zostało zrealizowane za pomocą ankiet internetowych emitowanych na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Losowa emisja została przeprowadzona w okresie 4 – 10 maja 2007 roku. Analizą objęto 1 752 wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku 15 lat więcej. Badanie Gemius SA i Sklepy24.pl dotyczące działalności sklepów internetowych w Polsce miało charakter ankietowy i przeprowadzone zostało w dniach 28 maja – 4 czerwca 2007 na celowej próbie sklepów internetowych znajdujących się w zasobach serwisu Sklepy24.pl. Ogółem zebrano 525 kwestionariuszy wypełnionych przez firmy handlujące on-line. Badanie trackingowe dotyczące zachowań zakupowych internautów w okresie od stycznia do kwietnia 2007 roku zostało zrealizowane za pomocą ankiet internetowych emitowanych na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Losowa emisja została przeprowadzona w okresie 1 stycznia – 30 kwietnia 2007 roku. Analizą objęto 16 765 wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku od 15 do 79 lat.
1 2
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl