PARP: szkolenia EFS popularne w sektorze MSP
2007-07-30 12:49
Przeczytaj także: Akademia PARP: szkolenia w 2009 roku
O ile mikro i małe firmy sięgając po szkolenia na rynku komercyjnym są najbardziej zainteresowane konkretną wiedzą, dopasowaną do bieżących potrzeb i mało uwagi poświęcają szkoleniom, które dostarczają wiedzy i umiejętności pozwalającej na wdrażanie innowacyjności i rozwój firmy, (a więc takim tematom, jak np. marketing, promocja, reklama, umiejętności osobiste, czy zarządzanie) to trzeba zauważyć, że szkolenia dofinansowane z EFS stwarzają tej kategorii firm więcej możliwości zdobycia wiedzy koniecznej dla rozwoju.
Z tą obserwacją koresponduje fakt, że aż 41% badanych firm – uczestników szkoleń wśród najważniejszych powodów wybrania konkretnego szkolenia wymienia znaczenie tematyki tego szkolenia dla strategii rozwoju firmy. Ocena ex post danego szkolenia z perspektywy rozwoju firmy jest jeszcze bardziej jednoznaczna: aż 42% firm ocenia szkolenie jako niezwykle lub bardzo istotne dla rozwoju, a w sumie jako istotne ocenia je 91% badanych firm.
Również dosyć wysoko oceniany jest wpływ szkoleń na innowacyjność firmy: 61% firm uważa ten wpływ za istotny, w tym 22% za bardzo istotny. Najwyższy odsetek takich ocen występuje wśród firm mikro, co jest szczególnie istotne, zważywszy na opóźnienie technologiczne i organizacyjne wśród najmniejszych przedsiębiorców.
fot. mat. prasowe
Popularność tematyki szkoleń w projektach dla DP i MSP.
Popularność tematyki szkoleń w projektach dla DP i MSP.
![Akademia PARP: szkolenia dla MSP [© Syda Productions - Fotolia.com] Akademia PARP: szkolenia dla MSP](https://s3.egospodarka.pl/grafika/PARP/Akademia-PARP-szkolenia-dla-MSP-d8i3B3.jpg)
1 2
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl