E-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej 2007
2007-08-02 12:03
Czy kiedykolwiek robił(a) Pan(i) zakupy za pośrednictwem Internetu? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Gemius: e-commerce w Polsce 2007
Opracowanie prezentuje zwyczaje zakupowe internautów i perspektywy rozwoju handlu elektronicznego w pięciu państwach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce, Rosji, Rumunii, na Ukrainie i Litwie. Dane dla rynku polskiego uzupełniają wyniki badania firm zajmujących się handlem internetowym w Polsce, które zrealizowano przy współpracy z serwisem Sklepy24.pl.Jak wynika z raportu rok 2006 to kolejny rok rynkowej hossy dla właścicieli sklepów i aukcji internetowych w Polsce. Według szacunków IAB, obroty polskiego rynku e-commerce wyniosły około 5 mld zł, czyli aż o 60 proc. więcej niż przed rokiem. Optymistyczne wyniki finansowe nie są zaskoczeniem, biorąc pod uwagę zainteresowanie polskich internautów zakupami w Internecie. Jak pokazują wyniki badań Gemius, aż 66 proc. internautów w Polsce, którzy słyszeli o możliwości robienia zakupów przez internet, skorzystało przynajmniej raz z oferty aukcji i sklepów internetowych. Pod tym względem polscy internauci wyprzedzają użytkowników z Rosji (53 proc.), Litwy (32 proc.), Rumunii (29 proc.) oraz Ukrainy (29 proc.).
fot. mat. prasowe
Czy kiedykolwiek robił(a) Pan(i) zakupy za pośrednictwem Internetu?
fot. mat. prasowe
Kiedy pierwszy raz kupił(a) coś Pan(i) w Internecie?
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl