eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetGadu-Gadu uruchamia kolejne komunikatory

Gadu-Gadu uruchamia kolejne komunikatory

2007-08-05 00:03

Gadu-Gadu może jeszcze w tym roku uruchomić komunikatory w Rumunii i Bułgarii. Do końca roku spółka liczy na około 150 tys. użytkowników uruchomionego w czerwcu komunikatora na Ukrainie. Rosnące przychody spółki powinny neutralizować ponoszone koszty i pozytywnie wpływać na rentowność w kolejnych kwartałach.

Przeczytaj także: Milion w generacji GG

- Przygotowujemy się obecnie do uruchomienia komunikatora w Rumunii i Bułgarii i szacujemy, że może się to stać jeszcze w tym roku - powiedział na czwartkowym spotkaniu z dziennikarzami Krzysztof Szalwa, członek zarządu spółki.

Strategia uruchamiania komunikatorów przez Gadu-Gadu na rynkach zagranicznych zakłada ich dostosowanie do warunków lokalnych. Przedstawiciele Gadu-Gadu oczekują, że wejście na rynki Bułgarii i Rumunii będzie dosyć łatwe, gdyż nie funkcjonują tam lokalne wersje komunikatorów, a internauci korzystają głównie z komunikatorów z interfejsem w języku angielskim.

Pod koniec czerwca Gadu-Gadu uruchomiło ukraiński komunikator Balacka oraz pierwszy na Ukrainie internetowy serwis społecznościowy Moje Pokolenie. Celem spółki na Ukrainie jest zdobycie pozycji lidera na rynku komunikatorów internetowych oraz serwisów społecznościowych.

Do tej pory spółka nie prowadziła akcji marketingowej mającej na celu rozpowszechnienie komunikatora na Ukrainie, jednak zanotowano już kilkanaście tysięcy pobrań.

W czwartek rano Gadu-Gadu przedstawiło raport za drugi kwartał 2007 r. Zysk netto spółki w tym okresie wyniósł 2,34 mln zł, zysk operacyjny 2,13 mln zł, a przychody 5,17 mln zł.

Po pierwszym półroczu 2007 r. zysk netto spółki wynosi 4,25 mln zł i jest o 116 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2006 r., zysk operacyjny wyniósł 4,4 mln zł, czyli zwiększył się o 85 proc. w stosunku do pierwszej połowy ubiegłego roku, a przychody wzrosły o 73 proc. do 9,3 zł.

Przedstawiciele internetowej firmy poinformowali, że ponad dwukrotny wzrost zysku netto w porównaniu z pierwszym półroczem 2006 r. był możliwy m.in. dzięki otwarciu własnego biura reklamy, co przełożyło się na zwiększenie efektywności sprzedaży oraz dzięki wprowadzeniu nowych usług reklamowych (w ramach serwisu MojaGeneracja.pl, Gadu Radia).

Na wyniki wpłynęło też zwiększenie przychodów z usług telekomunikacyjnych.

oprac. : Mediarun.pl Mediarun.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: