Strategia TP SA krytykowana przez ekspertów
2007-08-06 12:34
W trzyletniej strategii Telekomunikacji Polskiej za podstawowy sposób rozwoju spółki uznano przejęcia - podaje "Parkiet". Prezes telekomu Maciej Witucki nie chce jednak zdradzić ani wielkości firm interesujących TP SA, ani też czasu, w jakim spółka chciałaby dzięki nim powiększyć swoje przychody.
Przeczytaj także: Neostrada na Sybase
W strategii TP za cel przyjęto zdobycie pozycji najczęściej wybieranego przez klientów dystrybutora treści multimedialnych. Krokiem w tym kierunku mają być inwestycje w telewizję satelitarną i dekodery.Według "Parkietu", na celowniku telekomu znaleźć się może warta 1,9 mld zł spółka Multimedia Polska oraz wyceniana przez giełdę na 780 mln zł informatyczna grupa Sygnity. TP SA zainteresować mogą nawet mniejsze podmioty z tej branży, takie jak ATM czy Wasko.
Tymczasem eksperci sceptycznie podchodzą do ambitnych zamiarów tracącego rynek operatora. Dom Maklerski BZ WBK w raporcie zatytułowanym "Na równi pochyłej" bardzo mocno skrytykował strategię TP SA na najbliższe lata. Zdaniem analityków, plan jest wewnętrznie niespójny i nie gwarantuje, że spółka zyska na wartości.
Przeczytaj także:
Pół miliona zł kary dla TP SA od UKE
![Pół miliona zł kary dla TP SA od UKE [© pizuttipics - Fotolia.com] Pół miliona zł kary dla TP SA od UKE](https://s3.egospodarka.pl/grafika/kara-dla-TP-SA/Pol-miliona-zl-kary-dla-TP-SA-od-UKE-QhDXHQ.jpg)
oprac. : Jakub Parnes / Polska.pl