Centra handlowe w Polsce I-VI 2007
2007-08-09 00:06
Powierzchnia centrów handlowych (m2). © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rynek handlowy 2022 i prognozy na rok 2023
Na koniec drugiego kwartału 2007 w ośmiu głównych aglomeracjach miejskich w Polsce znajdowało się 119 centrów handlowych o łącznej wynajmowanej powierzchni brutto (GLA) 3 466 300 m2. W pierwszym półroczu 2007 oddano do użytku sześć centrów handlowych: Złote Tarasy w Warszawie, Pasaż Grunwaldzki i Arkady Wrocławskie we Wrocławiu, Forum w Gliwicach oraz II fazę Starego Browaru w Poznaniu i Plazę Sosnowiec.fot. mat. prasowe
Powierzchnia centrów handlowych (m2).
W chwili obecnej najwięcej, gdyż 29.7 proc. nowoczesnej powierzchni centrów handlowych znajduje się w Warszawie, a następnie w konurbacji Śląskiej (19.8 proc.). Relatywnie mała liczba powierzchni handlowej odnotowana została w Szczecinie (4.2 proc.) oraz Trójmieście (8 proc.) i Wrocławiu (8.3 proc.).
Inny obraz rynku ukazuje jednak analiza nasycenia centrami handlowymi na liczbę mieszkańców. I tak najwyższy wskaźnik nowoczesnej powierzchni handlowej na 1,000 mieszkańców zanotowano w Poznaniu (619) i w Warszawie (594) a relatywnie niski w konurbacji Śląskiej (305). Według przewidywań Retail Research Forum, na koniec 2008 roku nastąpi dalszy wzrost powierzchni centrów handlowych na 1,000 mieszkańców w większości analizowanych w niniejszym komunikacie miast. Dalszy znaczący wzrost nastąpi w Szczecinie (z obecnych 351 m2/1,000 mieszkańców do 543 m2/1,000 mieszkańców) oraz Poznaniu (z obecnych 619 m2/1,000 mieszkańców do 787 m2/1,000 mieszkańców).
fot. mat. prasowe
Powierzchnia centrów handlowych na 1000 mieszkańców.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl