Porównywarki cen on-line rosną w siłę
2007-08-09 01:01
W jaki sposób najczęściej rozpoczyna Pan(i) poszukiwania produktów, które chce Pan(i) kupić w Intern © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Porównywarki cen - łowcy okazji
Porównywarki cen, choć są rozwiązaniem stosunkowo młodym, na stałe zagościły na polskim rynku internetowym. Staż pierwszych podmiotów tej branży – kupujemy.pl oraz skapiec.pl – sięga przełomu 2003/2004 roku. Według badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2006 roku witryny tego typu odwiedziło niemal 930 tysięcy osób, a już rok później liczba użytkowników porównywarek cen (real users) wzrosła do ponad 2,7 miliona.O popularności internetowych porównywarek cen decyduje kilka czynników. Zawierają one szereg narzędzi umożliwiających trafne odnalezienie produktu, jak również wyczerpujące informacje o jego cenach w poszczególnych e-sklepach. Dzięki temu klient oszczędza czas, który wcześniej musiał poświęcić na odwiedzanie wielu witryn w poszukiwaniu najkorzystniejszej oferty. Porównywarki dają możliwość dokonania bardziej przemyślanych i przez to satysfakcjonujących zakupów.
Według raportu Gemius „E-commerce 2007”, 36 proc. internautów, którzy robili zakupy przez Internet, zna i korzysta z serwisów porównujących ceny. Niemniej, niemal tyle samo – 32 proc. kupujących w Internecie - o porównywarkach cen nie słyszało.
Polscy internauci, w przeciwieństwie do Rumunów, Litwinów, Ukraińców i Rosjan, najczęściej rozpoczynają poszukiwania produktów, które chcą kupić, od sprawdzenia oferty znanych im aukcji internetowych – tak czyni aż 41 proc. internautów, którzy więcej niż raz kupili coś w Internecie. W pozostałych badanych krajach – jak pokazują wyniki raportu Gemius - dużo bardziej popularnym sposobem odnajdywania najkorzystniejszej oferty są wyszukiwarki internetowe, a następnie odwiedzanie stron poszczególnych e-sklepów.
fot. mat. prasowe
W jaki sposób najczęściej rozpoczyna Pan(i) poszukiwania produktów, które chce Pan(i) kupić w Intern
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl