Najpopularniejsze tematy w sieci I-VI 2007
2007-08-10 00:04
Przeczytaj także: Najpopularniejsze tematy w sieci IV 2007
Od stycznia do czerwca 2007 nazwa Microsoft pojawiła się w polskim Internecie niemal 2 razy tyle, co kolejna firma w rankingu, czyli Google. Na trzecim miejscu znalazł się Prokom. Wysoka pozycja polskiej firmy, która wynika w dużej mierze z obecności marki w nazwie zespołu koszykarskiego z Sopotu (Prokom Trefl Sport), potwierdza wartość, jaką daje organizacji sponsoring sportowy. Kolejny przykład wymiernych korzyści wizerunkowych ze sponsoringu sportowego to pierwsze miejsce marki Orange w rankingu firm telekomunikacyjnych, na które wpływ miało częste pojawianie się w mediach tematu Orange Ekstraklasy. Z kolei operator P4 znalazł się na trzeciej pozycji dzięki szeroko komentowanej w mediach kampanii promocyjnej marki Play.
Polski e-commerce wymieniany jest w mediach online dość rzadko. Dominują najważniejsi gracze na rynku: Allegro (1840) i eBay (927). Mamy tu do czynienia z sytuacją podobną jak w przypadku firm informatycznych - lider rankingu pojawiał się w polskim Internecie 2 razy częściej niż druga w kolejności firma.
fot. mat. prasowe
Kontrowersyjność jest sprawdzonym sposobem na popularność w Internecie, o czym świadczy stabilna pierwsza pozycja Dody w podsumowaniu. Znaczący skok popularności odnotował zespół Myslovitz, który w maju wystąpił na Juwenaliach w kilku miastach oraz pojawiał się często w zapowiedziach Festiwalu w Jarocinie. Miłą niespodzianką jest wysoka, 4. pozycja znacznie bardziej "niszowego" muzyka - Leszka Możdżera.
Przeczytaj także:
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl