eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetSony w sieci

Sony w sieci

2003-07-10 00:31

Sony Poland uruchomił nowy serwis internetowy, pozwalający na prezentowanie pełnej oferty produktów i usług. Witryna łączy funkcjonalność systemu e-commerce z budowaniem społeczności użytkowników serwisu wokół produktów i marki Sony. Do budowy portalu wykorzystana została platforma personalizacyjna i e-commerce ATG, internetowy system zarządzania treścią DynaXML 2.0 oraz baza danych Oracle.

Przeczytaj także: Internet mobilny: Samsung zwycięża, Apple z dużym spadkiem

Etap wdrożenia rozwiązania został poprzedzony szczegółową analizą przeprowadzoną przez AMG.net w oparciu o plany, koncepcje i wymagania stawiane przez Sony Poland. W jej wyniku powstał projekt funkcjonalny i technologiczny obydwu portali - oraz .

Całość rozwiązania jest zasilana w informacje dzięki zainstalowanemu systemowi redakcyjnemu, który umożliwia także agregowanie treści nadsyłanych on-line przez użytkowników portalu. Wdrożona część redakcyjna zapewnia pracownikom Sony dodawanie, modyfikację oraz publikację artykułów, nowości, plików, nadesłanych dzieł, FAQ, zarządzanie wątkami forum dyskusyjnych i chat'em. Dodatkowym atutem systemu redakcyjnego jest mechanizm workflow, wspierający wspólną pracę wielu autorów i redaktorów nad tworzonymi informacjami, umożliwiający również wieloetapową akceptację tworzonych treści oraz ich publikację w czasie rzeczywistym. Mechanizm zarządzania katalogiem produktów oferuje niezależny dostęp dla poszczególnych właścicieli biznesowych, umożliwia definiowanie produktów, przypisania do kanałów sprzedaży, określenia dat wejścia w życie zapowiedzi, nowości i promocji.

Zawartość portali wraz z aplikacjami dodatkowymi jest adresowana do wielu grup użytkowników - anonimowych, zarejestrowanych, klientów VIP, dziennikarzy, pracowników autoryzowanych sieci sprzedaży i autoryzowanych stacji serwisowych. Zarejestrowani użytkownicy mają możliwość definiowania swoich zainteresowań, co gwarantuje odpowiednie sprofilowanie treści dostępnych w portalu, jak również - otrzymywanych w formie spersonalizowanych listów dostarczanych drogą elektroniczną.

Portal SonyStyle, będący swego rodzaju pasażem handlowym, łączy funkcjonalność katalogu produktów z możliwością zakupu, z 5 sekcjami klubowymi - muzyczną, filmową, PlayStation, sprzętu audio-wideo i ekskluzywną sekcją VIP. Każda z sekcji SonyStyle oferuje forum, możliwość chatowania z innymi użytkownikami i zaproszonymi gośćmi oraz "Galerię Twórców". Galeria Twórców - to prezentacja twórczości użytkowników portalu, pokazująca ich pomysły wykorzystania sprzętu Sony. Użytkownicy mają możliwość oceny publikowanych dzieł, tworzenia albumów ulubionych prac i ich twórców. Budowanie relacji z użytkownikami jest zapewnione nie tylko przez mechanizmy personalizacji i scenariusze biznesowe, ale również przez możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Sony w formie poradnikowej - "Zapytaj eksperta". Dodatkowo dla użytkowników portali dostępna jest także aplikacja Service Tracking, pozwalająca na śledzenie statusu napraw sprzętu powierzonego Centrum Sony.

Wdrożona funkcjonalność systemu e-commerce oferuje możliwość definiowania różnych rodzajów promocji, w zależności od historii dotychczasowych zakupów i zainteresowań użytkownika. Sprzedaż jest wspierana poprzez mechanizm programu lojalnościowego opartego o punkty bonusowe za zakupy zainicjowane w portalu, jak również te, które zostały dokonane w sklepach tradycyjnych.

oprac. : Grzegorz Gacki / CentrumPrasowe.net CentrumPrasowe.net

Więcej na ten temat: sony
Co drugi mail to spam

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: