Samochody dostawcze VII 2007
2007-08-13 01:19
W lipcu sprzedano na polskim rynku 4 tys. 222 pojazdy dostawcze i jest to najlepszy rezultat lipcowy od momentu przystąpienia Polski do UE - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Wynik ten jest o 6,68 procent mniejszy niż przed miesiącem, ale o 37,35 procent większy w porównaniu do lipca 2006 roku. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy bieżącego roku przybyło łącznie 27 tys. 936 samochodów dostawczych, o 31,95 procent więcej niż rok wcześniej.
Przeczytaj także: Samochody dostawcze III 2007
Pozycję lidera sprzedaży zajmuje się Fiat z wynikiem 5 tys. 624 sprzedanych aut i 21-procentowym wzrostem. Wiceliderem jest Renault, którego pojazdy kupiło 3 tys. 712 nabywców, o 28,6 procent więcej niż przed rokiem. Trzecia lokata należy do Volkswagena, który sprzedał od początku roku 3 tys. 471 swoich aut i osiągnął 36,5 procent wzrostu.W siódmym miesiącu roku dwie firmu z czołowej trójki uzyskały większe wyniki niż rok wcześniej: Fiat 824 sztuk, wzrost o 31,2 procent oraz VW - 504 sztuki, wzrost o 31,2 procent. Sklasyfikowany na drugiej pozycji Renault uzyskał mniejszy niż rok wcześniej wynik, sprzedając 499 sztuk, odnotowując tym samym spadek o 8,6 procent.
Na czwartej pozycji znalazł się Ford z wynikiem tegorocznej sprzedaży w wysokości 2 tys. 409 sztuk i 12-proc. wzrostem. Lipcowy rezultat Forda - 350 sprzedane auta - jest o 24,1 procent większy niż rok wcześniej.
Na piątym miejscu podsumowania uplasował się Peugeot ze sprzedażą na poziomie 2 397 aut, o 67,3 procent większą niż rok wcześniej, z czego 352 sztuki sprzedano w lipcu, a to oznacza 89,2 procent wzrostu. Podobny rezultat sprzedaży osiągnął Citroen, który znalazł 2.359 klientów na swoje pojazdy i odnotował tym samym 80-procentowy wzrost w ciągu roku. Wynik uzyskany w lipcu - 345 samochodów jest o 85,5 proc. większy niż przed rokiem.
Kolejne lokaty należą do Mercedesa (1.832 auta, wzrost o 38,3 proc., w lipcu - 327 sztuki, wzrost o 55 proc.) i Nissana (1.362 auta, wzrost o 92,9 procent, w lipcu - 273 sztuki; wzrost o 110 proc.). Na dziewiątej pozycji znalazł się Opel, którego tegoroczny wynik wyniósł 1.027 sztuk, o 17,1 procent mniej niż w ubiegłym roku, lipcowa sprzedaż 169 sztuk jest jednak większa o 10,5 procent niż przed rokiem. Czołową dziesiątkę zamyka Toyota z rekordowymi w tym gronie wskaźnikami wzrostu: wynik sumaryczny 973 auta jest o 508,1 procent większy, a miesięczny 134 auta - o 458,3 procent większy niż przed rokiem.
Przeczytaj także:
Samochody dostawcze III 2008
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl