Starlink: rynek reklamowy I-VI 2007
2007-08-16 00:22
W pierwszym półroczu 2007 r. szacowana wartość netto rynku reklamowego wyniosła 3 miliardy 130 milionów złotych - wynika z najnowszego raportu domu mediowego Starlink. W takim samym okresie ub.r. rynek reklamowy był przez Starlink wyceniany na 2,8 miliarda zł.
Przeczytaj także: Starlink: rynek reklamowy I-III 2007
Estymacje Starlinka opierają się m.in. na danych firmy Export Monitor, która rozpoczęła monitorowanie kilku dodatkowych stacji telewizyjnych i radiowych. Bez nowo monitorowanych stacji wzrost względem I półrocza 2006 r. wyniósł 10 proc. (jeśli jednak weźmiemy je pod uwagę dynamika osiągnęła poziom 11,8 proc.).Najwyższą dynamiką, w porównaniu z analogicznym okresem 2006 r. cechowały się reklama internetowa (+39,6 proc.), reklama kinowa (+13,6 proc.) oraz telewizja (+13,1 proc.). Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w radiu (+2,9 proc.), w magazynach (3,1 proc.), oraz w dziennikach (1,4 proc.).
Wśród sektorów rynkowych największą dynamiką charakteryzowały się: finanse i usługi marketingowe (+23 proc.), telekomunikacja (+21 proc.) oraz środki inwestycyjne (+20 proc.). Najwyższy wzrost wolumenu inwestycji wystąpił w sektorach: finanse i usługi marketingowe (+54,7 mln zł), telekomunikacja (+54,6 mln zł) oraz higiena i pielęgnacja ciała (+35,2 mln zł).
W I półroczu b.r. jedynie sektor rozrywka, kultura, edukacja odnotował spadek (-3 proc.) szacowanych inwestycji reklamowych.
Przeczytaj także:
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2017 r.
oprac. : Mediarun.pl
Więcej na ten temat:
rynek reklamy, wydatki na reklamę, rynek reklamy internetowej, reklama telewizyjna, reklama w prasie